Compania germană "Adidas-Salomon" AG, al doilea producător mondial de echipament sportiv, raportează pierderi pentru trimestrul al patrulea din 2005, din cauza costurilor generate de integrarea firmei "Reebok International" Ltd., pe care a achiziţionat-o anul trecut, dar şi ca o consecinţă a cheltuielilor cu publicitatea pentru Cupa Mondială a Fotbalului. Pierderea netă a fost de 4 milioane de euro (4,8 milioane de dolari) sau 2 cenţi/acţiune, comparativ cu profitul net de 20 de milioane de euro, respectiv 45 de cenţi/acţiune în ultimul trimestru din 2004. Analiştii aşteptau un profit de 5 milioane de euro. Vînzările companiei au crescut cu 27%, la 1,52 miliarde de euro.
"Adidas" a cumpărat anul trecut compania "Reebok", în schimbul sumei de 3,8 miliarde de dolari, iar în urma acestei tranzacţii şi-a dublat cota pe piaţa americană, apropiindu-se de rivalul "Nike" Inc. Comenzile primite de "Adidas" au crescut cu 8% la finele trimestrului trecut, dacă se exclud fluctuaţiile de curs valutar. În America de Nord, comenzile au sporit cu 17%, iar în Europa - cu 3%.
Directorul executiv al "Adidas", Herbert Hainer, a reiterat că profiturile companiei vor creşte cu peste 10% în acest an, în vreme ce vînzările vor spori, în medie, cu mai puţin de 10%.