"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, a raportat pierderi neaşteptate pentru primul trimes-tru din acest an, din cauza reducerii preţurilor practicate de divizia de electronice, în vederea atragerii clienţilor.
Pierderea netă a fost de 82 milioane de euro (108 milioa-ne de dolari) în perioada ianuarie-martie 2012, faţă de un deficit de 3 milioane de euro în intervalul similar din 2011. Analiştii estimau pierderi de 55,6 milioane de euro.
"Metro" a avut o pierdere înainte de taxe de 9 milioane de euro, comparativ cu un câştig de 142 de milioane de euro în primele trei luni din 2011. Analiştii anticipau un profit de 56 milioane de euro.
Conducerea "Metro" dă, însă, asigurări că nivelul câştigurilor din acest an va fi aproape egal cu cel de anul trecut.
Vânzările companiei au crescut cu 2,2% în trimestrul întâi, la 15,6 miliarde euro, conform aşteptărilor analiştilor.
Cele mai importante creşteri au fost consemnate pe pieţele emergente, Asia şi Africa. În Germania, unde compania obţine aproape 40% din vânzări, livrările "Metro" au înregistrat un avans de 1,6%. În Europa de Vest (exclusiv Germania), cifra vânzărilor societăţii a scăzut cu 1,2%.
Divizia "Cash & Carry", cea mai mare din cadrul "Metro", a avut vânzări de 7,3 miliarde euro în perioa-da de raportare, în creştere cu 3,7% faţă de anul trecut.
Directorul executiv al "Metro", Olaf Koch, a declarat că în primele patru luni din 2012, vânzările companiei au sporit cu 1%. Koch susţine că, în trimestrul al doilea, "Metro" va înregistra un progres în privinţa evoluţiei vânzărilor.