"Daimler" AG, al doilea producător mondial de autoturisme de lux, anunţă pierderi pentru primul trimestru din anul curent, ca urmare a scăderii vânzărilor.
În primele trei luni din 2009, pierderea netă a companiei a fost de 1,29 miliarde euro (1,68 miliarde dolari) ori 1,40 euro/acţiune, comparativ cu un profit net de 1,33 miliarde euro sau 1,29 euro/titlu în perioada similară din 2008. Analiştii anticipau o pierdere mai mică: 790 milioane de euro.
În perioada de raportare, vânzările companiei auto germane s-au redus cu 22%, la 18,7 miliarde euro.
"Daimler", care a avut pierderi de 1,53 miliarde euro în ultimul trimestru din 2008, aşteaptă să înregistreze rezultate negative şi în trimestrul al doilea din 2009. În condiţiile în care estimează "pierderi semnificative" pentru trimestrul curent, compania urmăreşte să-şi diminueze cheltuielile cu 4 miliarde euro în 2009.
Acţiunile "Daimler" au pierdut 3,6% anul acesta, dând companiei o valoare de piaţă de 27,3 miliarde euro