Criteriile de departajare în vederea atribuirii autorizaţiilor taxi ar putea fi modificate, conform unui proiect de hotărâre supus dezbaterii publice pe site-ul PMB, informează Agerpres.
Proiectul modifică Regulamentul-cadru pentru organizarea şi executarea serviciului public de transport local în regim de taxi prevăzut în Anexa nr. 1 la HCGMB nr. 178/2008.
Modificările vizează clasificarea autovehiculelor conform normelor de poluare şi vechimea, în ani, de când transportatorul a deţinut autorizaţia de taxi. Clasificarea autovehiculelor conform normelor de poluare va trebui dovedită prin cartea de identitate a autovehiculului. Se propun următoarele punctaje:
- Full electric - 30 de puncte
- Hibrid Plug-in - 20 de puncte
- Hibrid - 10 puncte
- EURO 6 - 5 puncte
În prezent, se acordă următoarele punctaje:
- EURO 5 - 30 de puncte
- EURO 4 - 20 de puncte
- EURO 3 - 10 puncte
- EURO 2 sau sub - 0 puncte
O altă modificare propusă se referă la modul în care este punctată vechimea, în ani, de când transportatorul a deţinut autorizaţia de taxi (dovedită prin declaraţie pe propria răspundere a transportatorului).
- peste 10 ani - 10 puncte
- între 5-10 ani - 7 puncte
- sub 5 ani - 5 puncte
- sub 1 an - 0 puncte.
Conform normelor în vigoare, vechimea se punctează în felul următor:
- peste 7 ani - 14 puncte
- între 6-7 ani - 12 puncte
- între 5-6 ani - 10 puncte
- între 4-5 ani - 8 puncte
- între 3-4 ani - 6 puncte
- între 2-3 ani - 4 puncte
- între 1-2 ani - 2 puncte
- sub 1 an - 0 puncte.
Totodată, conform proiectului, prin neîndeplinirea criteriilor minimale (vechimea autovehiculului şi clasificarea conform normelor de poluare Euro, gradul de protecţie al pasagerilor) se consideră că nu sunt îndeplinite condiţiile de calitate şi siguranţă a serviciului public de transport persoane în regim de taxi, aspect ce va conduce la respingerea solicitării de atribuire în gestiune delegată a serviciului de transport în regim de taxi.
Pe 26 noiembrie, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţa că Municipalitatea va atribui 2.700 de autorizaţii de taxi care au fost retrase de-a lungul timpului.
"Noi am pus săptămâna asta în dezbatere publică modificarea hotărârii cu criteriile. (...) Dezbaterea publică o să aibă loc conform legii până pe 10 ianuarie. O să urmeze o hotărâre de Consiliu General în care vom aproba modificarea de Regulament şi noile criterii, urmând ca potrivit legii să aşteptăm încă 60 de zile din momentul în care avem criteriile şi facem anunţul până când vom atribui în baza acestor criterii licenţele", mai preciza Nicuşor Dan.
Persoanele interesate trebuie să devină persoană fizică autorizată, iar apoi să obţină de la Municipalitate autorizaţia de transport, astfel încât să se poată încadra în criteriile de selecţie pentru atribuirea unei autorizaţii taxi.
Primarul general a mai anunţat că autoritatea publică îşi va exercita dreptul de control legat de taximetrie. "Nu e posibil să existe taximetrişti să condiţioneze un transport de o sumă care nu este cea din tarif şi multe alte lucruri", a explicat Nicuşor Dan.
Potrivit acestuia, există o concurenţă neloială pe care transportul alternativ o face activităţii de taxi.
"În acest moment, pe străzile din Bucureşti sunt cam 7.000 de taximetrişti şi circa 28.000 de maşini care practică transportul alternativ", a susţinut Nicuşor Dan.