Guvernul a aprobat, ieri, operaţionalizarea unei treimi din bugetul alocat politicii de coeziune, respectiv 16 miliarde de euro, a anunţat Marcel Boloş, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
"În cadrul politicii de coeziune, România are alocat un buget de 43 de miliarde de euro (...) Un buget pe care îl avem de cheltuit până pe 31 decembrie 2029, iar în acest context trebuie, prin măsurile pe care guvernul le adoptă, ca proiectele de infrastructură, mai ales cele care vizează infrastructura de transport, să aibă continuitatea finanţării asigurată, respectiv să nu existe întreruperi în implementarea acestor proiecte. Guvernul a adoptat astăzi un pachet de măsuri pentru operaţionalizarea a unei treimi din bugetul alocat politicii de coeziune, respectiv 16 miliarde de euro sunt astăzi operaţionalizaţi pentru a accesa proiecte şi a dezvolta componenta de proiecte de investiţii în infrastructura de transport - 9,2 miliarde euro, în infrastructura de apă-canalizare - 3 miliarde euro, în infrastructura specifică de deşeuri - 500 milioane euro, pentru managementul riscului - alte 500 milioane euro şi o componentă importantă de infrastructură este cea legată de infrastructura de sănătate, care în cadrul politicii de coeziune are asigurat un buget de 2,9 miliarde euro", a declarat Marcel Boloş, în briefingul de presă susţinut, după şedinţa de guvern, la Palatul Victoria.
Referitor la proiectele pe infrastructura de transport, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a menţionat că pentru 600 kilometri de autostradă va fi asigurată continuitatea implementării şi asigurării finanţărilor din fonduri europene, dând ca exemple autostrăzile Sibiu - Piteşti, Transilvania, Braşov - Bacău, Târgu Mureş-Târgu Neamţ şi partea de nord din Centura Bucureştiului. Ca proiecte de infrastructură feroviară, domnul Boloş a enumerat căile feroviare Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeş şi Braşov- Predeal, însumând 360 de kilometri de cale ferată.
Ministrul a precizat că, odată cu aprobarea programelor operaţionale, a celui de transport, de dezvoltare durabilă sau de sănătate, se va putea intra în proceduri de decontare cu Comisia Europeană.
"Ţin să menţionez că pot să apară modificări după aprobarea programelor operaţionale, dar noi ne-am luat angajamentul ca tot ce se va impune ca modificare se va opera la nivelul proiectelor de infrastructură, pe care le-am menţionat şi ne vom conforma la regulile impuse prin aprobarea acestor programe operaţionale", a afirmat Marcel Boloş.
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a adăugat că, pe politica de coeziune, componenta de infrastructură de apă-canalizare cuprinde un pachet de opt proiecte, între care proiectele din judeţele Teleorman, Maramureş, Prahova, Harghita, Giurgiu, Hunedoara, Caraş-Severin, Neamţ.
Marcel Boloş a arătat că în privinţa managementului riscului banii vor fi asiguraţi pentru componenta de infrastructură pentru situaţii de urgenţă, respectiv achiziţia a 1.200 de ambulanţe pentru Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă şi pe o componentă care are în vedere combaterea riscului de secetă care prevede achiziţia de tunuri antigrindină şi de avioane dotate cu echipamente speciale pentru sporirea precipitaţiilor şi creşterea frecvenţei precipitaţiilor.
Referitor la infrastructura de sănătate care beneficiază de măsurile de operaţionalizare a bugetului alocat pentru perioada de programare 2021-2027, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a precizat că toate cele trei spitale regionale de urgenţă - Craiova, Iaşi, Cluj-Napoca - au în continuare cadrul necesar pentru ca proiectele să nu fie întrerupte.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.09.2022, 16:26)
China just star bank runs!!
s c cret