Majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene au înregistrat progrese în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor educaţionale ale Strategiei Europa 2020 privind reducerea ratei abandonului şcolar sub 10 % şi creşterea procentului de tineri absolvenţi de studii superioare (terţiare sau echivalente) la peste 40 % până în 2020, informează un comunicat de presă.
Cu toate acestea, există încă diferenţe mari în această privinţă, pe de o parte, între statele membre şi pe de altă parte, între femei şi bărbaţi, se precizează în comunicat.
În medie, ponderea tinerilor care îşi abandonează prematur studiile este în prezent de 12,8 % în UE, scăzând de la 13,5 % în 2011. În 2012, 35,8 % dintre persoanele cu vârste între 30 şi 34 de ani din UE au absolvit ciclul terţiar de învăţământ, faţă de 34,6 % în anul precedent.
Androulla Vassiliou, comisarul european pentru educaţie, cultură, multilingvism şi tineret, a declarat: "Progresele realizate în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor noastre educaţionale transmit un mesaj pozitiv în această perioadă de incertitudine economică. În viitor, va fi nevoie de calificări superioare pentru ocuparea forţei de muncă, iar aceste cifre demonstrează că numărul tinerilor hotărâţi să-şi realizeze întregul potenţial a crescut. Observăm, de asemenea, că eforturile de a îmbunătăţi sistemele de învăţământ din Europa şi de a le face mai accesibile încep să dea roade. Încurajez toate statele membre să-şi intensifice eforturile astfel încât să atingem obiectivele pe care le-am stabilit pentru 2020; acest lucru este valabil în special pentru ţările care nu au progresat sau a căror performanţă a scăzut faţă de anul trecut. Invit aceste state să nu-şi precupeţească eforturile şi să urmeze numeroasele exemple de bune practici."
Cifrele au fost compilate de Eurostat în cadrul anchetei UE asupra forţei de muncă, ce furnizează date privind situaţia şi tendinţele pieţei forţei de muncă din UE, inclusiv participarea la sistemul de învăţământ şi de formare profesională şi ratele de absolvire.