• Mai multe bănci au blocat cardurile clienţilor
• Autorităţile internaţionale desfăşoară o anchetă
• Visa Europe: Clienţii nu vor avea de suferit
• Au fost clonate carduri utilizate în Grecia, potrivit unor surse
O suspiciune de fraudă i-a încins pe bancheri, care au decis să blocheze cardurile clienţilor şi să le re-emită, chiar înainte de vârful cumpărăturilor de sărbători.
CEC Bank a anunţat, printr-un comunicat, că a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din ţara noastră şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale.
Pe internet, a circulat informaţia, că ar fi vorba despre un număr total de 17.000 de carduri blocate.
Deşi CEC Bank este singura care a ieşit cu un comunicat, se pare că şi alte bănci şi-au chemat clienţii să le reemită cardurile. Potrivit unor surse, este vorba despre "Credit Europe Bank" şi ING Bank, însă reprezentanţii acestor instituţii nu au răspuns încercărilor de contactare până la închiderea ediţiei.
Aceleaşi surse ne-au precizat că, în cazul "Credit Europe Bank", a fost vorba despre clonarea unor carduri Visa utilizate pe teritoriul Greciei.
"În scopul protejării disponibilităţilor băneşti ale clienţilor şi în conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a aplicat măsura de blocare şi re-emitere card şi cod PIN, fără cost, pentru un număr de carduri din portofoliul propriu", se arată în comunicatul CEC Bank transmis ieri.
Visa şi MasterCard au fost notificate privind o posibilă scurgere de informaţii dintr-o bază de date din Europa.
Cătălin Creţu, directorul general al Visa Europe România, a declarat, ieri, că instituţia pe care o conduce a fost informată de "probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa".
Domnia sa a precizat: "S-a des-chis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejaţi. Întrucât ancheta este în curs de desfăşurare, nu putem oferi mai multe informaţii în acest moment. În cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigaţia derulată şi de a proteja deţinătorii de carduri. Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită. Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii care le-a emis cardul".
Reprezentanţii MasterCard au declarat că au fost informaţi cu privire la un posibil incident legat de un furt de date în Europa şi că monitorizează situaţia, ca să afle în ce măsură datele privind cardurile de plată ar fi putut fi expuse unui risc.
Reprezentanţii MasterCard au adăugat: "Menţionăm că sistemele proprii ale MasterCard nu au fost compromise. În cazul în care se va confirma că informaţiile privind cardurile de plată MasterCard sunt expuse ris-cului, MasterCard va colabora cu băncile emitente şi le va informa în legătură cu conturile afectate, astfel încât instituţiile financiare să poată la rândul lor să ia măsuri pentru protejarea posesorilor de carduri".
Sursele citate au mai precizat că posesorii de carduri îngrijoraţi în privinţa conturilor proprii de card ar trebui să contacteze imediat instituţia financiară care le-a emis cardul.
Reprezentanţii MasterCard nu au oferit informaţii suplimentare, având în vedere că posibilul incident este în curs de investigaţie.
• ARB: Posesorii de carduri nu vor fi afectaţi
Asociaţia Română a Băncilor (ARB) a primit sesizări că unele bănci au fost avertizate că o posibilă breşă de securitate la un procesator european ar fi condus la dezvăluirea unor informaţii legate de tranzacţiile efectuate cu unele carduri, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.
"Conform Comisiei de Carduri din cadrul ARB, nu ne aşteptăm ca posesorii de carduri să fie afectaţi. Dacă se constată tranzacţii suspecte, clienţii trebuie să se adreseze băncilor emitente pentru clarificarea sus-piciunilor", se arată în comunicat.
Cardurile emise au ajuns, la sfârşitul lunii septembrie, la un total de 33.858.765, iar cele valide, aflate în circulaţie la 12.787.587, potrivit informaţiilor Băncii Naţionale a României.
Băncile membre ale Visa sunt Alpha Bank, Banca Comercială Română, Banca Italo-Romena, Banca Millennium, Banca Transilvania, Bancpost, BRD, CEC Bank, Credit Europe Bank, Garanti Bank, ING Bank, Leumi Bank, Libra Bank, OTP Bank, Piraeus Bank, Raiffeisen Bank, UniCredit Ţiriac Bank, potrivit datelor de pe site-ul instituţiei.
•
OTP Bank nu a înregistrat fraude în portofoliul de credite, potrivit reprezentanţilor băncii, care ne-au precizat că nu au existat carduri blocate. Totuşi, instituţia de credit monitorizează orice modificare care ar putea interveni, potrivit reprezentanţilor OTP Bank.
1. banc post
(mesaj trimis de david în data de 15.12.2011, 08:04)
vad ca de banc post nu spuneti nimic! sau nu aveti voie?!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Redactie în data de 15.12.2011, 10:34)
Stimate domnule David, pe acest subiect, nu am aflat nimic despre Bancpost. Daca aveti informatii, va rugam sa ne contactati (redactia@bursa.ro). Multumim!