Interesul copiilor pentru cumpărăturile online s-a triplat în ultimele 12 luni, comparativ cu anul trecut, de la 2% la 9%, iar printre cele mai căutate produse sunt cele electronice (Apple, Samsung) sau brandurile de modă (Vans, Gucci sau Supreme), reiese din raportul anual Kaspersky despre siguranţa copiilor, prezentat, ieri, într-o conferinţă de presă.
Potrivit statisticilor, chiar dacă interesul crescând al tinerilor pentru site-urile de comerţ electronic este o tendinţă globală, amploarea sa variază în funcţie de regiune. Astfel, cea mai mare cotă şi cea mai mare creştere în căutările legate de cumpărături online a fost înregistrată în Rusia şi CSI (23%), urmate de America de Nord (15%), Europa şi Orientul Mijlociu (11%), Asia şi America Latină (9%).
Printre cei mai căutaţi comercianţi de către copiii de pe tot globul se află AliExpress, Amazon şi Ebay.
De asemenea, când vine vorba despre comercianţii chinezi în special, căutările copiilor cresc constant în fiecare an, iar îmbrăcămintea sportivă (Nike, Adidas), produsele electronice (Apple, Samsung) şi brandurile de modă (Gucci, Vans, Supreme, Zara, Bershka) sunt cele mai căutate site-uri în rândul acestui segment de vârstă.
"Merită menţionat faptul că a căuta bunuri online şi a vizita paginile anumitor comercianţi nu implică neapărat cheltuieli efective. Copiii ar putea doar să se uite la lucrurile pe care le doresc sau să le treacă în "wish list', pentru a le împărtăşi apoi prietenilor şi familiei. Prin urmare, această atenţie sporită faţă de cumpărăturile online nu ar trebui interpretată drept obligativitate de a interzice astfel de activităţi, ci ar fi necesar mai degrabă ca părinţii să acorde atenţie obiceiurilor online ale copiilor şi să discute cu ei despre posibile riscuri şi măsuri de precauţie, stabilind reguli clare", se arată în concluziile raportului de specialitate.
Raportul Kaspersky Lab este bazat pe statistici anonimizate din produsele Kaspersky care au funcţionalitate de control parental.