A doua zi a Congresului Partidului Popular European (PPE) de la Bucureşti s-a încheiat prin confirmarea Ursulei von der Leyen drept candidat al PPE pentru funcţia de Preşedinte al Comisiei Europene, după două zile de dezbateri pe mai multe teme, precum războiul din Ucraina, aderarea României la spaţiul Schengen şi confirmarea programului politic al familiei politice europene.
Candidatura Ursulei von der Leyen a fost aprobată cu un număr de 400 de voturi pentru şi 89 de voturi împotrivă, zece voturi fiind anulate.
"Ştim cu toţii că Uniunea noastră este lucrul cel mai preţios pe care trebuie să-l păstrăm şi să-l dezvoltăm pentru generaţiile viitoare. Pentru asta luptăm. Bilanţul nostru arată că Europa a rezistat în cele mai dificile circumstanţe şi am pus fundaţiile unui viitor de succes. Acum trebuie să abordăm etapele viitoare cu unitate şi concentare deplină. Şi de aceea candidez pentru un nou mandat la cârma Comisiei Europene", a declarat Von der Leyen, în urma votului.
Preşedintele Comisiei Europene a mai adăugat: "Suntem alături de Ucraina şi o susţinem în paşii săi viitori spre Europa, pentru că este singurul mod în care putem prezerva securitatea şi prosperitatea Uniunii Europene. Şi este calea cea bună de a le transmite autocraţilor din această lume că ne vom apăra democraţiile şi ne vom lupta pentru valorile noastre. Vrem să păstrăm o Uniune Europeană puternică şi sigură, paşnică şi prosperă, democratică şi unită. Trebuie să gândim protecţia mediului, economia şi energia ca pe un singur lucru. Acest lucru creează locuri de muncă bune şi trebuie să investim semnificativ mai mult efort pentru securitatea Europei. Cetăţenii simt riscurile stilului nostru de viaţă european, există şi vrem să le dăm răspunsuri despre cum să menţinem democraţia, prosperitatea şi securitatea. Mai avem 90 de zile şi vă mulţumesc din nou pentru încrederea şi sprijinul pe care le-am simţit astăzi şi în ultimele săptămâni şi luni, pentru săptămânile şi lunile care vor urma".
• Aderarea României la Schengen rămâne incertă
Aderarea României la spaţiul Schengen rămâne, încă, un subiect incert, în ciuda sprijinului arătat de către liderii europeni. Austria îşi menţine poziţia împotriva extinderii spaţiului Schengen, în ciuda faptului că liderul austriac, Karl Nehammer, nu a adus în discuţie acest subiect în discursul său din cadrul Congresului PPE. Cu toate acestea, Nehammer a post ulterior pe X (Twitter) că poziţia Austriei rămâne neschimbată.
În postarea sa, Nehammer vorbeşte şi despre companiile austriece, despre care afirmă că "sunt puternic implicate în România şi creează multe mii de locuri de muncă", dar şi despre faptul că "mulţi cetăţeni români lucrează în profesii de asistent medical în Austria şi sprijină persoanele care au nevoie de îngrijire".
"România este un partener important al Austriei. Companiile noastre sunt puternic implicate în România şi creează multe mii de locuri de muncă acolo. Mulţi cetăţeni români lucrează în profesii de asistent medical în Austria şi sprijină persoanele care au nevoie de îngrijire. În acelaşi timp, am vorbit şi foarte deschis despre obiecţiile austriece faţă de extinderea rapidă a spaţiului Schengen. Poziţia Austriei rămâne clară şi neschimbată: sistemul Schengen nu funcţionează în prezent, prin urmare nu poate fi extins", a scris Nehammer pe X.
La rândul său, preşedintele României, Klaus Iohannis, a declarat, joi, în cadrul Congresului de la Bucureşti, că îi îndeamnă pe liderii PPE să folosească campania pentru alegerile europene drept un prilej de revigorare a liberalismului în faţa autocraţiilor care îngrădesc drepturile omului, el precizând că o comunicare mai bună a avantajelor statutului de membru al Uniunii Europene este esenţială pentru a contracara dezinformarea şi manipularea.
"Bine aţi venit la Bucureşti! Mă bucur să fim împreună din nou şi să văd că transmiteţi cu toţii optimism, hotărâre, preocupare pentru viitor şi implicare. De asta avem nevoie pentru ca, uniţi şi solidari, să conturăm proiecte cu care să câştigăm alegerile pentru Parlamentul European, răspunzând astfel aşteptărilor legitime ale cetăţenilor noştri. Partidul Popular European rămâne cea mai importantă forţă politică în Europa şi sunt convins că acest Congres va revalida valorile noastre democratice care pun în centru libertatea, statul de drept şi demnitatea umană. Ne confruntăm cu cea mai gravă situaţie de după cel de-al Doilea Război Mondial. La doar câteva sute de kilometri de aici, vecinii noştri îşi dau viaţa pentru a-şi ocroti familiile şi pentru a-şi apăra ţara de invadatori care comit atrocităţi inimaginabile. Ucrainenii sunt în tranşee şi depind de ajutorul nostru, iar noi, europenii, nu avem voie să obosim în efortul nostru de a le fi alături cu tot sprijinul de care au nevoie. Pentru noi, este vorba nu doar de suveranitatea unui popor, ci şi de vieţile unor oameni care sunt obligaţi să lupte într-un conflict pe care nu ei l-au declanşat. Avem, totodată, responsabilitatea şi de a-i asigura pe cetăţenii noştri că sunt protejaţi, pentru că, doar într-un climat de stabilitate şi securitate, economiile noastre se pot dezvolta şi să prospere, iar oamenii pot duce o viaţă mai bună" a declarat Iohannis în discursul său.
Preşedintele a mai afirmat că Europa este un continent al păcii şi că viitorul Ucrainei, al Republicii Moldova şi al Georgiei este în Uniunea Europeană. Acesta a afirmat că, prin alăturarea acestor ţări, securitatea Uniunii Europene va fi îmbunătăţită, iar încrederea între partenerii strategici din regiune va creşte.
"Puterea sa transformatoare şi abilitatea de a uni ţări şi popoare în jurul valorilor şi principiilor UE, în beneficiul tuturor, nu poate fi subestimată niciodată. Republica Moldova, Ucraina şi Georgia sunt parte integrantă a Uniunii Europene, iar viitorul lor este în Uniune. La fel şi viitorul Balcanilor de Vest. Partenerii noştri au făcut progrese incredibile. Cetăţenii acestor ţări cred în Uniunea Europeană şi îşi doresc să facă parte din familia europeană - de aceea nu trebuie să îi dezamăgim. Uniunea Europeană şi NATO nu s-au aflat şi nu se află într-o competiţie. Acest context complex în care ne aflăm aduce însă un risc politic suplimentar, criza de încredere în instituţiile europene, care este cauzată şi de distanţa tot mai mare dintre clasa politică şi cetăţenii europeni. Să ne reapropiem de cetăţenii noştri, ei sunt cei care dau legitimitate actului politic. Să-i ascultăm cu atenţie, să fim siguri că, înainte de a veni cu proiecte electorale, ştim care sunt preocupările reale ale cetăţenilor noştri. Pentru aceasta, clasa politică europeană trebuie să dea dovadă de maturitate. Cea mai eficientă metodă de consultanţă politică este să acorzi atenţie emoţiilor şi aşteptărilor oamenilor" a adăugat Klaus Iohannis.
În încheiere, preşedintele României a atras atenţia asupra curentului naţionalist care se află în plină expansiune în Europa, acuzând acest curent de un potenţial toxic de natură să distrugă principiile europene: "Mă refer, desigur, la extremism, în toate formele sale, de la naţionalismul găunos, de faţadă, până la tendinţele revizioniste care, din păcate, se manifestă din ce în ce mai virulent pe continentul nostru. În definitiv, ce este Uniunea Europeană? 27 de state care au aderat benevol şi din convingere la acelaşi set de principii, care împărtăşesc aceleaşi valori şi care doresc să îşi protejeze nivelul de bunăstare atins, datorită proiectului european. Uniunea Europeană este atractivă tocmai pentru că valorile sale fundamentale permit şi facilitează un grad ridicat al calităţii vieţii. Şi tocmai din acest motiv sunt unii care îşi doresc ca acest proiect să eşueze, pentru că oferă ceea ce autocraţiile şi alte sisteme nedemocratice refuză cetăţenilor lor - libertatea de mişcare, comerţ liber, protecţia drepturilor fundamentale, justiţie şi stat de drept. Campania pentru alegerile europarlamentare se apropie cu paşi repezi. Oamenii vor fi bombardaţi cu tot soiul de oferte şi promisiuni. Mulţi dintre cei prezenţi aici veţi candida pentru un mandat de europarlamentar şi veţi intra în dezbateri cu eurosceptici şi alţi nemulţumiţi care contestă proiectul nostru european. Îi puteţi întreba direct: «Care este alternativa voastră la un proiect care a adus peste 50 de ani de pace şi prosperitate?». Şi veţi vedea imediat cum se destramă întregul lor eşafodaj, pentru că alternativa acestor persoane gălăgioase, foarte vocale, este una sumbră, a resentimentelor şi a unui egoism naţionale, care a provocat dezastre umanitare, conflicte şi războaie europene fratricide" a mai adăugat Iohannis.
1. Mda
(mesaj trimis de Oarecare în data de 08.03.2024, 00:30)
Am încercat să citesc declarațiile acestor indivizi până la capăt. Nu am reușit. Vomă totală.
1.1. Poza spune tot (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 13:34)
Poza Ursulei cu bratele deschise catre popor spune tot ---> "Lasati banii sa vina la mine!"
2. fără titlu
(mesaj trimis de Credinciosul în data de 08.03.2024, 08:22)
Ceausescu realest la ppe congres!
La europarlamentare voi face o alegere stralucitoare,decat sa votez sa trimit carpe i pe,mai bine nebuni!
2.1. Mda (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Oarecare în data de 08.03.2024, 08:36)
Terhes care este primul pe lista AUR este o voce care trebuie auzită în continuare la PE.
Este printre puținii pe care i-aș vota din toată menajeria politică.
2.2. Oau! (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Bunelul în data de 08.03.2024, 10:48)
Indiferent de consecințe, Gogule? Și, dacă printre consecințele astea se va număra aservirea României la Federația Rusă? Eu zic sa te gândești de două ori înainte de a posta un comentariu.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 17:46)
mai bine trimiti ticniti
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 17:47)
mai bine pe mana davai ceas, davai palton
3. fără titlu
(mesaj trimis de Danusia în data de 08.03.2024, 09:03)
Oare statistic vorbind care sunt șansele să fie realeasă dacă e candidat unic?Ceaușescu ar fi măndru că cineva î i copiază stilul.
4. bugetare verde sau inarmare dna Ursula?
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 10:34)
Cum ramane cu trecerea de la Pactul verde la Inarmarea UE asortata cu un comisar pentru aparare?
4.1. paradoxal (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 10:36)
OECD dar si UE cere inverzirea bugetului degeaba daca pe de alta parte ne inarmam si le si folosim cu efecte dezastruoase pentru mediu, clima.
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 10:37)
Bugetarea verde
Bugetarea verde reprezintă un concept complex și esențial în contextul politicilor fiscale și al protecției mediului înconjurător. Este o abordare strategică care implică integrarea considerațiilor privind schimbările climatice și protecția mediului în toate etapele procesului bugetar al unei țări. Pentru a înțelege mai bine acest concept, să explorăm în detaliu fiecare dintre cele patru componente principale ale bugetării verzi, așa cum sunt definite de OCDE:
Aranjamente instituționale
Această componentă se referă la modul în care sunt organizate și structurate instituțiile guvernamentale pentru a susține politicile și inițiativele de bugetare verde. Include stabilirea unor cadruri legale și administrative care să ofere sprijin pentru integrarea aspectelor de mediu în procesul bugetar. De exemplu, unele țări adoptă legi specifice care obligă guvernul să ia în considerare obiectivele de mediu în elaborarea și implementarea bugetelor.
Metode și instrumente
Această componentă se referă la tehnicile și instrumentele utilizate pentru a pune în aplicare obiectivele de bugetare verde. Acestea pot include mecanisme de fixare a prețului carbonului pentru a internaliza costurile emisiilor de carbon, evaluări ale impactului asupra mediului pentru a evalua efectele proiectelor și politicii bugetare asupra mediului, precum și emisiuni de obligațiuni verzi pentru a finanța proiecte de mediu și sustenabilitate.
Responsabil itate și transparență
Această componentă se referă la modul în care guvernele sunt responsabile în fața cetățenilor și a societății civile în ceea ce privește politicile și cheltuielile lor de mediu. Ea implică asigurarea transparenței în procesul bugetar, furnizarea de informații relevante și accesibile despre cheltuielile și politicile de mediu și implicarea activă a societății civile în monitorizarea și evaluarea acestor politici.
Mediu propice
Această componentă se referă la crearea unui mediu instituțional și politic care să sprijine obiectivele de bugetare verde. Aceasta include promovarea unor politici și practici de bugetare care să ofere stimulente și să încurajeze acțiunile durabile și respectuoase cu mediul. De asemenea, implică dezvoltarea capacităților și a expertizei în cadrul administrației publice pentru a putea implementa și monitoriza eficient politicile de mediu.
Prin evaluarea și îmbunătățirea acestor componente, guvernele pot crea un cadru mai robust și eficient pentru a integra considerațiile de mediu în procesul lor bugetar și pentru a avansa în atingerea obiectivelor de sustenabilitate și protecție a mediului. Este esențial ca aceste eforturi să fie susținute de un angajament puternic la nivel politic și de o colaborare între
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de RS în data de 08.03.2024, 10:55)
Comparând bugetarea verde cu eforturile de înarmare ale UE și statelor membre, putem observa diferențe semnificative în priorități și obiective.
Scopul și beneficiile: Bugetarea verde are ca obiectiv principal promovarea sustenabilității și protejarea mediului înconjurător, contribuind la reducerea emisiilor de carbon, eficiența energetică și conservarea resurselor naturale. Pe de altă parte, înarmarea implică întărirea capacității militare pentru a asigura securitatea și apărarea împotriva amenințărilor externe. Astfel, bugetarea verde vizează un beneficiu pe termen lung pentru mediu și societate, în timp ce înarmarea are un scop mai imediat și se concentrează pe aspecte de securitate și apărare.
Investițiile financiare: Bugetarea verde necesită investiții semnificative în tehnologii sustenabile, energii regenerabile și inițiative de mediu. Pe de altă parte, înarmarea implică cheltuieli considerabile pentru achiziționarea de armament, echipamente militare și tehnologie de apărare. Astfel, prioritățile financiare diferă între cele două domenii, cu bugetarea verde care se concentrează pe investiții pentru protejarea mediului și înarmarea care vizează întărirea capacității militare.
Aspectele sociale și de securitate: Bugetarea verde abordează și aspecte sociale, precum incluziunea și echitatea, prin promovarea accesului la resursele naturale și protejarea drepturilor comunităților vulnerabile. Pe de altă parte, înarmarea se concentrează pe asigurarea securității naționale și protejarea cetățenilor împotriva amenințărilor externe. Astfel, în timp ce bugetarea verde are un accent mai larg pe aspectele sociale și de mediu, înarmarea se axează mai mult pe securitate și apărare.
Impactul global: Bugetarea verde are un impact global prin reducerea emisiilor de carbon și conservarea resurselor naturale, contribuind la eforturile globale de combatere a schimbărilor climatice și protejarea mediului înconjurător. În schimb, înarmarea poate avea un impact asupra relațiilor internaționale și a stabilității geopolitice, putând genera tensiuni și conflicte între state.
În concluzie, deși bugetarea verde și înarmarea sunt două domenii diferite care urmăresc obiective distincte, există unele suprapuneri și posibilități de colaborare. De exemplu, tehnologiile inovatoare dezvoltate în cadrul bugetării verzi ar putea fi utilizate și în domeniul securității, contribuind la eficiența și sustenabilitatea echipamentelor militare. Totuși, prioritățile și obiectivele acestor două domenii rămân distincte și necesită abordări specifice în procesul de planificare și implementare a bugetelor și politicii publice.
5. om
(mesaj trimis de ion în data de 08.03.2024, 12:04)
O nemernica aceasta individa. Cand era ministereasa a apararii (normal pentru un ginecolog) a Germaniei, a furat de i-a eclipsat pe specialistii in fregate de la noi, o hoata pe fatza in perioada vaccinurilor, acum cu indeea imbecila a cumpararii centralizata de catre UE de armament. Europa, ai inebunit ? Partidul asta asa zis popular e o colectie de cretini. Ca sio socialistii. Ca si macronistii. Clasa politica este compusa din gunoaie
5.1. Vai dar ce urat vorbesti... (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 13:19)
Vai dar ce urat vorbesti despre mamica Europei, n-ai pic de rusine..
Ce daca a dat cu carioca pe contractul ala... ce te freaca pe tine ce scria acolo ??
6. adio
(mesaj trimis de ion în data de 08.03.2024, 14:23)
asta nu mai e democratie !
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 15:38)
Ursula "mare" candidat la presedintia UE,
o persoana aflata sub urmarire penala,
ptr. contractele de miliarde de euro cu vacinul
anti-Covid facute prin SMS cu firma unde lucra
din "intamplare" sotiorul ei,
mama dar ce oameni in varful UE,
Dumnezeul sa fie cu noi !!!
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 19:51)
uuraaaaaaaa.....uuuuraaaaaaaa!
9. Von Pfizer is out
(mesaj trimis de anonim în data de 08.03.2024, 21:57)
Vine Marine Le Pen ! Si, mai ales, Trump - the biggest blonde!