Televiziunea RT (fosta Russia Today) şi agenţia de ştiri Rossiya Segodnya (care încorporează fosta agenţie RIA Novosti şi postul de radio Vocea Rusiei) sunt obligate să-şi reducă cheltuielile cu 50% şi să renunţe la planurile de expansiune din cauza devalorizării accentuate a rublei, transmite Moscow Times.
RT şi Rossiya Segodnya, cunoscută sub brandul Sputnik, sunt principalele agenţii de presă ale Rusiei. Sputnik anunţase chiar intenţia de a crea un birou local în Bucureşti.
"Căderea rublei înseamnă că bugetul nostru e deja înjumătăţit", a declarat redactorul şef al televiziunii RT, Margarita Simonyan. Ca urmare, RT îşi va înceta probabil emisia în multe ţări şi va renunţa momentan la planurile de lansare a canalelor în limbile franceză şi germană, a spus Simonyan. Motivul? Circa 80% din costurile reţelei RT sunt în dolari şi euro.
Şi oficialii ruşi au admis dificultăţile financiare întâmpinate de organele de propagandă media. "În acest an, finanţarea va fi înjumătăţită dacă luăm în calcul echivalentul în dolari sau euro al sumelor bugetate în ruble", a spus Ekaterina Larina, oficial în Ministerul Comunicaţiilor rus.
Anul trecut, RT a avut un buget de 445 milioane dolari (bazat pe o rată de schimb de 30,5 ruble /dolar), în timp ce bugetul din acest an va fi de doar 236 milioane de dolari (o rată de schimb actuală de 65 ruble/dolar), a spus Larina.
Similar, bugetul agenţiei Rossiya Segodnya va scădea de la 250 milioane de dolari în 2014 la aproximativ 100 milioane de dolari în 2015.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.01.2015, 20:53)
Nu știu de ce este o știre. Poate pentru că este "diavolul"?
Business Week: The U.S. spends about $713 million annually on international broadcast services such as Voice of America, as well as $445 million a year on domestic public broadcasting. (Other U.S. domestic news outlets are privately owned.) Britain’s BBC has a much larger budget of more than $6 billion; unlike the Russian channels, the BBC offers a wide range of entertainment programming.
Wikipedia: The Broadcasting Board of Governors (BBG) is an United States government agency. Its goal is to "deliver accurate news and information to significant and strategic audiences overseas... and to serve as a trustworthy source of news and as an example of a free, professional press in countries that lack independent media."
Cererea de buget pe 2015 a BBG către guvernul american a fost de 713 mil $, în scădere cu vreo 2% (compensată de un dolar mult mai puternic).
Diferența este că Lavrov nu vine să se plângă în fața planetei că Voice of America este un instrument al răului, al corporatismului american.
Noi, poporul, o să o ducem bine dacă ne vom lua sursele de informații din ambele părți. Nu este nimic mai bine decât concurență în livrarea adevărului către cetățean.