"Praktiker" AG, al doilea distribuitor german de amenajări interioare, a deschis mai multe magazine pe plan intern anul acesta, decât în afara graniţelor, ceea ce reprezintă o premieră a ultimului deceniu. Numărul magazinelor noi deschise de compania germană pe plan local, în 2009, ajunge la şase, iar în estul Europei numai la trei, potrivit afirmaţiilor directorului executiv Wolfgang Werner. Înainte de 2009, "Praktiker" a inagurat aproximativ 12 magazine în estul Europei, anual.
"Creşterea internă, de-a lungul anilor, a fost mai puternică decât ne-am imaginat", a precizat Werner, adăugând că retailerul va deschide magazine în "regiuni prospere".
Vânzările "Praktiker" au scăzut pe plan intern cu 0,4% în primele nouă luni din 2009, însă în afara Germaniei - cu 15%. Cu excepţia preluării, în 2007, a lanţului "Max Bahr", retailerul şi-a redus numărul magazinelor din Germania în fiecare an, în ultimul deceniu.
"Praktiker", care are magazine în opt ţări est-europene şi în Luxemburg, a obţinut aproape 75% din cifra vânzărilor în Germania, în primele nouă luni din acest an. Circa 60% din profitul operaţional, în sumă de 53,2 milioane de euro (80 milioane de dolari), a provenit din magazinele de pe plan intern. În perioada similară din 2008, majoritatea profitului a fost obţinut în afara Germaniei.
În ce priveşte ieşirea de pe vreuna din pieţele pe care activează "Praktiker", Werner a declarat că nu există o decizie în acest sens, însă nu poate fi exclusă o asemenea variantă. În presa locală au existat informaţii potrivit cărora compania intenţionează să părăsească piaţa din Ucraina, însă purtătorul de cuvânt al "Praktiker" a precizat că societatea va deschide al patrulea magazin în această ţară, anul viitor.