Patronatul Presei din România - ROMEDIA, membru la UGIR-1903, va reprezenta interesele corpului partonal al mass-media. Pînă în prezent, PPR numără 58 de membri, paroni ai unor firme de media din presa locala însă vrea să coopteze şi două publicaţii din presa centrală, după ne-a declarat preşedintele asociaţiei, Teodor Vasiliu. Cu prilejul înfiinţării PPR, membrii au adoptat şi o "Declaraţie de Independenţă a presei din România", un document în care se face referire la obligaţiile şi libertăţile ce revine fiecărui semnatar, acestea avînd la bază principiile promovate de World Association of Newspapers. Totodată, PPR consideră că obiectivele principale în perfecţionarea sistemului de contractare a serviciilor de publicitate ar trebui să fie următoarele: acordarea publicităţii de către instituţiile de stat în funcţie de audienţă; acceptarea sistemului de barter între instituţii şi societăţile de mass media; introducerea de sancţiuni în cazul în care statul nu respectă principiul de transparenţă în acordarea contractelor şi reducerea cotei TVA de la 19% la 9% pentru serviciile de publicitate.
Cristian Ghinea, coordonator de program din cadrul Centrului pentru Jurnalis Independent, a precizat că în prezent se lucrează la eaborarea "Codului de bune practici" şi la crearea site-ului (www.publicitatepublica.ro) pe care vor fi expuse motivele achiziţiei publice de către instituţia respectivă. De asemenea, Cristian Ghinea a declarat că nu este de acord cu propunerea PPR în ceea ce priveşte barterul între instituţii şi societăţile de media.