Acţiunile IAG, proprietarul British Airways (BA), au scăzut cu peste 4% ieri dimineaţă, după cele trei zile de întârzieri şi anulări a sute de zboruri BA, din cauza problemelor de la sistemul informatic, care a afectat semnificativ reputaţia companiei aeriene britanice, transmite Reuters, conform Agerpres.
La Bursa din Londra, titlurile IAG înregistrau un declin de 4,3% ieri dimineaţă, la 588 penny, ştergând o jumătate de miliard de lire sterline din capitalizarea sa bursieră. IAG deţine şi operatorii aerieni Iberia, Aer Lingus şi Vueling.
British Airways preconiza, ieri, revenirea la normal după o pană informatică uriaşă, care a dus la anularea a sute de zboruri, fiind afectaţi aproximativ 75.000 de pasageri.
James Walker, directorul site-ului Resolver, prin care se pot solicita gratuit despăgubiri companiilor aeriene, a acordat o declaraţie publicaţiei britanice Guardian, în care estimează că British Airways ar putea fi nevoită să le plătească clienţilor compensaţii de peste 100 de milioane de lire sterline (115 milioane de euro). BA a anunţat că analizează cererile pentru rambursare ale clienţilor săi care nu au putut călători.