Compania americană "Procter & Gamble" Co., cel mai mare producător mondial de bunuri de larg consum, şi-a modificat în sens negativ, pentru a doua oară în mai puţin de două luni, estimările privind profitul şi vânzările sale, ca urmare a încetinirii economiilor din Europa şi SUA.
Directorul executiv al societăţii, Bob McDonald, a declarat, ieri, că vânzările organice ale acesteia vor spori cu 2- 3% în cel de-al patrulea trimestru fiscal, care se va încheia în 30 iunie, faţă de 4-5%, cât era estimarea precedentă. Totodată, compania preconizează că profitul pe acţiune va fi de 0,75 - 0,79 dolari, în timp ce previziunea anterioară era de 0,79 - 0,85 dolari. Analiştii anticipează un câştig de 0,84 dolari/titlu.
Compania şi-a mai modificat estimările de venituri la finele lunii aprilie, aducând ca argument reglementările din Venezuela şi slăbirea cererii de pe unele pieţe dezvoltate.
Reducerea actuală a estimărilor reflectă dificultăţile pe care le întâmpină producătorii de bunuri de larg consum, ca urmare a sporirii şomajului în Europa şi America de Nord, situaţie care afectează cheltuielile.