Fostul preşedinte al Nissan, Carlos Ghosn, a promis "să spună adevărul" la conferinţa de presă de săptămâna viitoare, anunţând pe Twitter prima sa întâlnire cu presa de când a fost eliberat din închisoare şi la câteva ore după un raport conform căruia procurorii pregătesc un nou caz împotriva sa, transmit Kyodo şi Reuters, citaţi de Agerpres.
Eliberat din închisoare pe cauţiune, Carlos Ghosn nu are voie să părăsească Japonia, unde a fost inculpat pentru că şi-a ascuns de fisc venituri în valoare de 9,23 miliarde yeni (74 milioane euro). Ghosn este acuzat de încălcarea legislaţiei financiare şi de abuz de încredere, dar a negat acuzaţiile.
"Sunt pregătit să spun adevărul despre ce se întâmplă. Conferinţă de presă joi, 11 aprilie", a postat pe Twitter Ghosn, în engleză şi în japoneză.
Marţi, publicaţia niponă Yomiuri anunţa că procurorii din Tokyo pregătesc un nou caz împotriva şefului Nissan. Renault ar fi sesizat justiţia franceză după ce a descoperit existenţa unor plăţi suspecte către un partener comercial al Renault-Nissan din Oman, făcute în perioada în care postul de preşedinte era deţinut de Carlos Ghosn. Potrivit unor surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, plăţile suspecte, "în valoare de mai multe milioane de euro", au fost făcute sub formă de prime de performanţă către dealer-ul Suhail Bahwan Automobiles (SBA), care distribuia vehiculele grupului Renault în Oman, în perioada 2011-2016. Dovezile trimise de Renault către procurorii francezi sugerează că o mare parte din aceste fonduri au fost transferate ulterior unei societăţi libaneze controlată de asociaţii lui Carlos Ghosn. Suma totală plătită de Renault este de cel puţin zece milioane de euro, conform Agerpres.
Fluxuri financiare similare au fost descoperite şi la Nissan, partenerul japonez al Renault, unde Carlos Ghosn deţinea de asemenea funcţia de preşedinte. Ghosn este bănuit că a utilizat aceşti bani pentru cheltuieli personale care nu au avut nicio legătură cu activitatea companiei.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.