Producătorii globali de bunuri de lux planifică investiţii masive pentru a atrage cumpărătorii americani, oferindu-le produse precum brăţări cu diamante şi genţi din piele matlasată. Conform Reuters, această strategie vine în contextul previziunilor de slăbiciune a pieţei din China.
Directorii din retailul de lux îşi pun speranţele în creşterea bogăţiei din SUA, impulsionată de avansul pieţei bursiere şi al criptomonedelor. Posibilele tarife impuse de administraţia Trump ar putea întări dolarul, iar puterea de cumpărare pentru bunuri de lux europene ar putea creşte. În decembrie, cheltuielile cu cardurile de credit pentru mărci de lux au crescut cu 1% faţă de anul precedent, primul avans din ultimii doi ani, datorită vânzărilor mai bune de articole din piele şi îmbrăcăminte.
Companiile de lux precum LVMH şi Kering se concentrează pe piaţa americană pentru a reduce dependenţa de cumpărătorii chinezi, care au fost motorul industriei timp de decenii. Piaţa globală a bunurilor de lux, estimată la 363 miliarde de euro, înregistrează cele mai scăzute rate de creştere din ultimii ani, pe fondul crizei imobiliare din China şi al economiei lente, care au diminuat cererea pentru produse de designer. În Europa, creşterea costurilor de trai a determinat scăderea achiziţiilor de lux.
Grupul LVMH, deţinătorul mărcilor Louis Vuitton şi Dior, a pierdut peste 30 de miliarde de euro din valoarea sa de piaţă în ultimele şase luni, în contextul unei industrii marcate de volatilitate. Bain & Company estimează o scădere de 2% a vânzărilor de lux în 2024, una dintre cele mai slabe performanţe din istorie.
Acţiunile Richemont, proprietarul Cartier, au crescut cu 16% după anunţarea unei creşteri de 10% a vânzărilor trimestriale, în ciuda cererii mai scăzute din China.
LVMH, care va raporta rezultatele pe 28 ianuarie, este prognozat să înregistreze o scădere de 1% a vânzărilor în trimestrul al patrulea, cu o contracţie de 3% în divizia de modă şi produse din piele. Kering ar putea înregistra o scădere de 12%, în timp ce Hermès este prognozat să raporteze o creştere de 10%.
UBS anticipează o creştere de 4% a sectorului bunurilor de lux în 2025, condusă de o expansiune de 7% a cererii în SUA, în contrast cu o scădere de 1% în China. Vânzările către americani sunt estimate să reprezinte peste o treime din creştere.
"De obicei, după perioade dificile pentru industria de lux, apar câştigători mari şi pierzători semnificativi. Nu toată lumea va câştiga," a afirmat Caroline Reyl, director al diviziei de mărci premium la Pictet Asset Management.
Opinia Cititorului