Temperarea semnificativă a tranziţiei către automobilele electrice (AE) îi obligă pe producătorii sud-coreeni din Statele Unite să-şi revizuiască obiectivele şi să reducă personalul, după cum scrie publicaţia financiară Nikkei Asia.
LG Energy Solution, al doilea producător mondial de baterii, a anunţat o reducere cu 14% a forţei de muncă la fabrica sa din Holland, Michigan, care are 1.200 de angajaţi.
"Anunţăm cu regret concedieri la fabrica din Holland ca urmare a realinierii vitezei de tranziţie către AE a constructorilor auto", se arată în comunicatul de presă al companiei.
O altă companie sud-coreeană, SK On, a anunţat reducerea producţiei de baterii pentru AE la fabrica sa din statul Georgia, pe fondul "reducerii ritmului de creştere al industriei AE", conform ştirii de la Nikkei Asia.
Lee Hang-koo, preşedintele Jeonbuk Institute of Automotive convergence Technology (JIAT), a declarat pentru publicaţia japoneză că temperarea creşterii este determinată de caracteristicile speciale ale pieţei auto din SUA, unde consumatorii preferă anumite tipuri de autovehicule, care deja au fost vândute în număr mare.
Conform datelor de la Cox Automotive, vânzările de AE din SUA au crescut cu o rată anuală de 49,8% în T3 2023, şi au depăşit 300 de mii de unităţi.
Temperarea vânzărilor a fost influenţată semnificativ de menţinerea la un nivel deosebit de ridicat a preţurilor AE, pe fondul creşterii masive a costurilor de finanţare.
În ciuda problemelor din prezent, atât LG Energy Solution cât şi SK On au precizat că "văd un viitor luminos în general pentru industria vehiculelor electrice".
Infrastructura de încărcare a bateriilor reprezintă una dintre cele mai mari probleme, în special pentru ţările unde se conduce pe distanţe mari, precum SUA sau Canada.
"Statele Unite intenţionează să construiască staţii de încărcare la fiecare 60 de kilometri cu ajutorul subvenţiilor din Legea privind reducerea inflaţiei, dar mai este mult până la atingerea acestui obiectiv", a mai declarat Lee Hang-koo pentru Nikkei Asia.
Dar pentru o reţea de alimentare care să convingă cât mai mulţi consumatori să treacă la AE nu este suficient numărul cât mai mare de staţii de alimentare, ci şi fiabilitatea lor ridicată.
Această problemă a fost analizată recent într-un articol din Wall Street Journal. Autoarea a trecut pe la un număr mare de staţii cu încărcare rapidă din zona metropolitană Los Angeles, unde există cea mai mare densitate a staţiilor de încărcare din SUA, fără să includă şi staţiile Tesla.
Dintre cele 30 de staţii, unde erau instalate peste 120 de puncte de încărcare, 40% au prezentat trei tipuri majore de probleme: puncte de încărcare nefuncţionale, respingerea plăţii cu cardul şi numărul mare de eşecuri în stabilirea legăturii dintre maşină şi staţia de încărcare. Traseul a fost parcurs într-o maşină electrică Rivian R1T.
Aproape o treime dintre cele 126 de puncte de încărcare au fost nefuncţionale, în ciuda monitorizării permanente din partea firmelor de întreţinere. Soluţia propusă de autoare a fost înlocuirea staţiilor mai vechi cu cele din generaţii noi, însă aceasta implică o majorare semnificativă a costurilor de operare.
Probleme cu plata energiei electrice au apărut la circa 10% dintre staţiile vizitate, în timp ce problemele de conectare au fost puse pe seama numeroaselor standarde de încărcare.
Pentru automobilele care permit încărcarea rapidă, cum a fost şi maşina de test utilizată, standardul este Combined Charging System (CCS), în timp ce în reţeaua Tesla se aplică North American Charging Standard (NACS).
WSJ scrie că de anul viitor reţeaua Tesla va permite şi încărcarea altor mărci de AE, precum cele de la Rivian, Ford sau GM, iar aceasta ar putea contribui la reducerea semnificativă a numărului conectărilor eşuate, chiar dacă uneori va fi nevoie şi de utilizarea unor adaptoare de la CSS la NACS.
O astfel de perspectivă se poate dovedi prea optimistă, în condiţiile în care "directorii companiilor de încărcare cred că reţeaua Tesla va avea probleme în a susţine multe modele diferite de vehicule electrice" , după cum mai arată WSJ, iar un purtător de cuvânt de la Tesla a refuzat să comenteze.
Dincolo de aceste "provocări" semnificative, cea mai mare problemă rămâne aceea a scalabilităţii reţelei de alimentare în condiţiile creşterii rapide a numărului de AE, în special dacă alimentarea se va face doar din surse eoliene, solare sau alte surse agreate în cadrul programelor de tranziţie către obiectivul Net Zero.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.11.2023, 07:42)
am vazut datele… exces de stocuri electrice si deflatie la venit real…
s c c r e t
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.11.2023, 13:58)
Sunt baieti destepti si nu asteapta sanctiunile economice,
de tip "Rusia"
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.11.2023, 15:07)
nu este vorba de sanctiuni!
este o delta formata intre crestere stocuri si prabusire consum.
Unul a urcat la cer si altul se duce in beci! => nu se intalnesc inca; sunt certati!
Asteptam sa le treaca supararea!
s c c r e t