Compania de IT "Life is Hard" (LIH), producătorul unei platforme de software pentru brokeraj în asigurări, va debuta, săptămâna viitoare, pe sistemul alternativ de tranzacţionare al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), reprezentanţii companiei aşteptându-se la o capitalizare de aproape 6,9 milioane lei (1,5 milioane euro).
Goldring este Consultantul Autorizat care a asistat compania în procesul de listare.
Erik Barna, CEO Life Is Hard, a declarat, în cadrul memorandumului pentru listare: "După o experienţă de peste 10 ani în industria românească de software, după dezvoltarea şi lansarea cu succes a unor produse şi servicii IT inovative, am decis că este vremea să facem mai mult. Am decis să listăm compania Life is Hard pe piaţa secundară, AERO a Bursei de Valori Bucureşti.
Este un pas extrem de important pentru strategia viitoare a companiei noastre. Este un pas prin care vom deveni total transparenţi ca şi companie. Este un pas prin care vom creşte gradul de încredere în compania noastră, atât din partea clienţilor, cât şi din partea partenerilor de afaceri. Este un pas prin care aşteptăm să trezim interesul investitorilor în a investi în compania noastră".
Într-o primă fază, reprezentanţii Emitentului văd listarea societăţii mai degrabă ca pe o acţiune de marketing menită să aducă o evaluare corectă a companiei de către piaţă, potrivit informaţiilor din documentul pentru listare, care adaugă: "Reprezentanţii «Life is Hard» sunt direct interesaţi de lichiditatea acţiunilor pe piaţa AeRO, iar operaţiunile viitoare (majorări de capital social, oferte secundare pentru atragerea de capital, splitări, vânzări de pachete suplimentare de acţiuni etc) vor fi corelate cu lichiditatea acţiunilor şi nevoile de dezvoltare ale emitentului. Astfel, pentru următorii 1-2 ani, nu sunt excluse operaţiuni de creştere a free-float-ului.
Emitentul se prezintă drept lider de piaţă în ceea ce priveşte aplicaţiile pentru brokerii de asigurare din România, de mai bine de 8 ani.
Capitalul social al companiei este de 700.000 lei, împărţit în 700.000 de acţiuni nominative cu valoarea nominală de 1 leu.
Cătălin Chiş este acţionarul majoritar, cu o deţinere de 71,25% din companie, în timp ce Barna Erik are o pondere de 23,75% din numărul total de acţiuni.
Cifra de afaceri a societăţii înregistrată în anul 2014 a fost de 3,98 milioane lei, înregistrând o creştere de 177% faţă de anul precedent.
În memorandumul de listare, compania îşi detaliază afacerile pe linii de business: "Aplicaţia 24Broker a generat o cifră de afaceri de 1.008.997 lei, reprezentând 25,3% din totalul vânzărilor înregistrate în anul 2014. Sursele de venit pentru aplicaţia 24Broker au fost reprezentate de personalizări solicitate de clienţi, abonamente de utilizare a aplicaţiei (brokerii de asigurări achită o taxă lunară în funcţie de numărul de poliţe de asigurare emise), abonamente de utilizare a API-urilor (brokerii de asigurări sunt taxaţi în funcţie de numărul de interogări realizate pe baza de date), precum şi integrarea de noi produse în platforma pusă la dispoziţia clienţilor.
Veniturile din servicii de întreţinere reţele şi mentenanţă, precum şi vânzările de produse software realizate către terţi (licenţe Microsoft Office, Windows, antiviruşi) reprezintă ponderea semnificativă în cifra de afaceri obţinută în anul 2014. Astfel, aceste categorii de activităţi au generat venituri de 1.425.941 lei, adică 35,78% din total cifră de afaceri pe 2014.
Aplicaţia 24 Routier a adus venituri în sumă de 994.637 lei în anul 2014, reprezentând un procent de 24,9% din cifra de afaceri obţinută. Această aplicaţie a generat venituri din aboamente lunare de utilizare şi personalizări şi dezvoltări de noi module.
Departamentul Kubikon a generat o cifră de afaceri de 385.060 lei din vânzarea de licenţe Autodesk şi din susţinerea de traininguri Autodesk.
Veniturile obţinute din proiecte speciale, respectiv din aplicaţii realizate la cererea expresă a clienţilor, au fost în anul 2014 în valoare de 100.369 lei, reprezentând un procent de 2,59% din totalul vânzărilor înregistrate de societate".
Potrivit reprezentanţilor companiei, creşterea vânzărilor a fost determinată în principal de dublarea producţiei vândute, care a ajuns la nivelul de 2.609.214 lei, dar şi de creşterea semnificativă a veniturilor din vânzarea mărfurilor, de la 148.502 lei, în 2013, la 1.376.079 lei în 2014.
Referitor la cheltuielile raportate de companie, ponderea cea mai importantă este reprezentată de cheltuielile cu prestaţiile externe care s-au situat la nivelul de 1.625.635 lei în anul 2014, reprerentând 50,9% din totalul cheltuielilor din activitatea de exploatare.
Cheltuielile privind mărfurile au o pondere de 20,5% din totalul cheltuielilor operaţionale, înregistrând în anul 2014 un nivel de 656.118 lei, marcând o creştere semnificativă faţă de anul 2013 (de la 95.207 lei), pe fondul creşterii importante a veniturilor din vânzarea mărfurilor, potrivit memorandumului companiei.
Cheltuielile cu personalul, în valoare de 610.764 lei, reprezintă 19,1% din totalul cheltuielilor din exploatare şi au înregistrat un avans de 76% faţă de anul 2013, în condiţiile creşterii numărului de salariaţi de la 17 persoane în 2013 la 33 de persoane în 2014, mai arată societatea.
Anul trecut, "Life is Hard" a avut un profit de 726.533 lei, de aproape şase ori mai mare faţă de 2013. În prima jumătate a anului, compania a înregistrat un profit de 408.069 lei, faţă de 42.591 lei, în prima jumătate a anului precedent.
Emitentul deţine participaţii de peste 50% in companiile de tehnologie: Mobile Technologies şi Barandi Solutions LTD. În anul 2014 cifra de afaceri la nivel de grup s-a triplat comparativ cu anul 2013, ajungând la 1,3 milioane de euro.
Emitentul precizează că nu este angrenat în litigii semnificative. Totuşi, există un litigiu cu ROTLD - Romania Top Level Domain, referitor la un arbitraj pe domeniul OKEY.ro, aflat în curs de soluţionare.