"Allianz" SE, cea mai mare companie de asigurări din Europa, şi-a redus cu 97% profitul în primul trimestru din 2009, din cauza costurilor aferente vânzării "Dresdner Bank" şi a deprecierilor investiţiilor.
Profitul net al companiei germane a ajuns la 29 milioane de euro (39,7 milioane de dolari) ori 4 eurocenţi/acţiune, de la 1,15 miliarde euro sau 2,48 euro/titlu în primele trei luni din 2008. Profitul net din operaţiunile continue, care reflectă vânzarea "Dresdner" - finalizată în ianuarie, a scăzut cu 69%, la 424 milioane de euro. Profitul operaţional al societăţii s-a redus cu 36%, la 1,42 miliarde euro.
Directorul financiar al companiei, Helmut Perle, declară: "Suntem puternic capitalizaţi, portofoliul de investiţii este de calitate şi lichid, iar profitabilitatea operaţională este rezistentă".
Rata de solvabilitate a "Allianz", care arată capacitatea companiei de a absorbi pierderi, a scăzut la 159% la finele lui martie, de la 161% la sfârşitul lui 2008. Procentajul se înscrie în ţinta stabilită de companie: 150-170%.
Titlurile "Allianz" au scăzut cu 41% în ultimele 12 luni, valoarea de piaţă a asiguratorului fiind de 34 miliarde euro.