Compania americană "Nike" Inc., cel mai mare producător mondial de echipament sportiv, a raportat scăderea cu 7,6% a profitului său în cel de-al patrulea trimestru fiscal (încheiat în 31 mai), în pofida vânzărilor mari. Declinul este primul înregistrat de companie din 2009 până în prezent şi a fost generat de costurile mari cu marketingul.
Câştigul a însumat 549 de milioane de dolari, respectiv 1,17 dolari/acţiune în perioada de raportare, faţă de 594 de milioane de dolari sau 1,24 dolari/acţiune în anul precedent. Analiştii aşteptau 1,37 dolari/acţiune.
Vânzările "Nike" au sporit cu 12%, la 6,47 miliarde dolari, sub cifra anticipată de analişti: 6,51 miliarde dolari.
De menţionat că vânzările companiei au crescut în toate regiunile. Cel mai slab avans a fost consemnat în Europa de Vest: 2%, la 1,04 miliarde dolari. În America de Nord, cifra vânzărilor "Nike" a sporit cu 13%, la 2,42 miliarde dolari, iar în China - cu 18%, la 667 milioane de dolari.
Pentru întregul an fiscal încheiat în 31 mai, compania a raportat un profit de 2,22 miliarde dolari sau 4,73 dolari/acţiune, în creştere cu 4% comparativ cu exerciţiul anterior. Vânzările au sporit cu 16%, la 24,13 miliarde dolari.