Profitul companiei multinaţionale americane Procter & Gamble (P&G) a scăzut în trimestrul doi cu 18 la sută, deoarece consumatorii din întreaga lume şi-au redus cheltuielile în recesiune, transmite AP.
Procter & Gamble a înregistrat în perioada aprilie-iunie 2009 un profit net de aproape 2,5 miliarde de dolari, sau 80 de cenţi pe acţiune, în scădere faţă de trei miliarde de dolari sau 92 de cenţi pe acţiune, în perioada similară din 2008. Analiştii se aşteptau ca Procter & Gamble să înregistreze un profit de 79 de cenţi pe acţiune.
Vânzările companiei americane au scăzut în trimestrul doi cu 11 la sută, la 18,7 miliarde de dolari, din cauza crizei economice mondiale.
Procter&Gamble a demarat, la începutul lunii februarie 2009, ca parte a strategiei sale de dezvoltare durabilă în România, prima investiţie Greenfield din România, prin începerea lucrărilor de construcţie a fabricii de şampoane şi de produse de îngrijire a părului din localitatea Urlaţi din judeţul Prahova. Începerea lucrărilor la fabrica din Urlaţi reprezintă o primă fază din planul pe termen lung al P&G pentru acest punct de lucru, iar o mare parte din producţia care se va realiza aici va aproviziona pieţele din regiune, cu posibilitatea de extindere şi către alte pieţe, cum ar fi Turcia, Rusia sau Ucraina.
Procter & Gamble comercializează pe piaţa românească mărci recunoscute la nivel mondial în lumea întreagă, de detergenţi, produse de îngrijire a părului, produse de igienă feminina, scutece pentru copii, înălbitori şi balsam de rufe, aparate de ras.