Compania suedeză "Volvo" AB, cel mai mare producător european de camioane, şi-a diminuat cîştigurile în trimestrul al patrulea din 2005, situaţie care nu s-a mai produs în ultimii doi ani. Scăderea a fost cauzată de costurile mari aferente procesului de dezvoltare de noi modele. Cîştigul net al companiei a scăzut cu 15%, la 2,98 miliarde de coroane suedeze (388 milioane de dolari) sau 7,37 coroane/titlu, comparativ cu 3,5 miliarde de coroane sau 8,45 coroane/titlu în ultimele trei luni din 2004. Analiştii au fost surprinşi de rezultatele companiei, întrucît aşteptau un profit mult mai mare, de 3,54 miliarde de coroane. Vînzările "Volvo" au crescut cu 15%, la 65,3 miliarde de coroane.
"Volvo" şi-a majorat cheltuielile întrucît trebuie să introducă pe piaţă camioane care să respecte reguli stricte privind protecţia mediului, ce vor intra în vigoare în Uniunea Europeană la data de 1 octombrie.