Program de educaţie finlandeză, în premieră la Buzău

ANA FELEA
Miscellanea / 18 august 2021

Program de educaţie finlandeză, în premieră la Buzău

Peste 2.000 de preşcolari şi elevi din clasa pregătitoare din Buzău vor beneficia de pedagogia finlandeză în cadrul unui proiect derulat, în premieră naţională, de Primărie şi Centrul Cultural "Alexandru Marghiloman". Anunţul a fost făcut de Oana Matache, viceprimarul municipiului Buzău, care a explicat, pe pagina de Facebook, ce înseamnă acest program şi mai ales ce avantaje sunt pentru copiii care vor beneficia de acest tip de predare şi învăţare.

Programul educaţional va fi derulat sub patronajul Ambasadei Finlandei în România "Clase de inspiraţie finlandeză" şi oferă oportunitatea copiilor din clasele pregătitoare, selectate deja de Primăria Buzău, din sistemul public de învăţământ să beneficieze de implementarea pedagogiei alternative finlandeze la clasă.

Potrivit viceprimarului Oana Matache, startul programului va fi dat pe 23 august, când delegaţia finlandeză va sosi la Buzău, alături de ambasadorul Marjut Akola.

Oana Matache a spus: "Primăria Municipiului Buzău şi Centrul Cultural «Alexandru Marghiloman» Buzău implementează în premieră naţională începând cu 23 august, un program educaţional sub patronajul Ambasadei Finlandei în România- «Clase de inspiraţie finlandeză». Programul presupune oferirea oportunităţii ca peste 2000 de preşcolari şi elevi de clasă pregătitoare, din sistemul public de învăţământ, să beneficieze de implementarea pedagogiei alternative finlandeze la clasă/grupă. Începând de luni, 23 august, delegaţia finlandeză soseşte la Buzău şi alături de Excelenţa Sa doamna Ambasador Marjut Akola, dăm startul programului".

Prima etapă a programului se desfăşoară în perioada 23 august 2021 -1 iunie 2022 şi presupune instruirea educatorilor, învăţătorilor şi directorilor, din cele 15 unităţi şcolare înscrise, precum şi monitorizarea permanentă a implementării la clasă şi măsurarea rezultatelor în mod ştiinţific, la finalul primului an şcolar de pilotare a proiectului.

"Educaţia finlandeză a ocupat mult timp şi în mod constant cele mai bune poziţii în toate tipurile de evaluări. Merită menţionat cea mai importantă recunoaştere a sistemului educaţional al ţării: conform studiilor internaţionale, care sunt efectuate la fiecare 3 ani de către organizaţia de autoritate PISA, şcolarii finlandezi au demonstrat cel mai înalt nivel de cunoştinţe din lume. De asemenea, au devenit cei mai buni cititori copii de pe planetă, clasându-se totodată pe locul 2 la ştiinţe şi pe locul 5 la matematică", a explicat Oana Matache.

Potrivit, viceprimarului care coordonează acest program, experţi în educaţie de top şi profesori universitari, coordonaţi de Ari Pokka -creator de politici publice în domeniul educaţiei, director de şcoală gimnazială şi autor. De asemenea, este fostul Preşedinte al Asociaţiei Finlandeze a Directorilor Şcolari şi a Confederaţiei Internaţionale a Directorilor şi Jouni Kangasniemi, director de program la Education Finland. Education Finland este un cluster guvernamental ce susţine programe coordonate de Finnish National Agency for Education dar şi Maaret Viskari- profesor universitar şi cercetător la HAMK University-Applied Sciences, totodată director de program la Global Education.

"Pe lângă beneficiile educaţionale excepţionale de care copiii şi cadrele didactice vor avea parte, programul intenţionează să prezinte rezultatele Ministerului Educaţiei şi Cercetării, în baza ORDINULUI Nr. 4811/2020 din 30 iulie 2020 privind aprobarea Metodologiei-cadru de înfiinţare, organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi-pilot, experimentale şi de aplicaţie", a mai spus Matache.

Principiul de bază al pedagogiei finlandeze este "Niciun copil nu rămâne în urmă".

"Programul îşi propune şi monitorizarea empirică- studiu care să prezinte concret rezultatele acestui proiect -pilot; mai exact prezentarea aspectelor care s-au îmbunătăţit în starea de bine şi capacitatea de învăţare a copiilor, performanţa ca nivel al clasei (principiul de bază al pedagogiei finlandeze fiind ,,Nici un copi nu rămâne în urmă), abilităţi cognitive de a adapta şi aplica în viaţa reală ceea ce învaţă la clasă, precum şi facilitarea procesului pedagogic pentru educatori şi învăţători. Şcoala românească nu devine şcoală finlandeză la Buzău Şcoala românească doar se inspiră din cele mai bune practici. Copiii şi profesorii primesc oportunitatea excepţională de a se inspira din pedagogii performante şi de a evolua. Investiţia în educaţie este cea mai bună investiţie", a scris Oana Matache.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Romania nu are nevoie de educatie finlandeza. Are nevoie de mai putini corupti si acoperiti prin M.E., sa fie lasati cei integri sa-si faca treaba.

    Asa, de curiozitate: de ce nu deschidem noi o scoala, cu model .ro de invatamant, in Helsinki?

    1. ai vorbit ca un om prost si beat si trist pe deasupra . habar n-ai ce inseamna educatia finlandeza . tu esti un ex perfect de educatie romaneasca pe care vrei sa o implementezi in helsinki , unde si francezii au ramas uimiti de ce au vazut . daca din betie poate o sa te trezesti ,din prostie , veci !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb