"Aerostar", firmă din Bacău specializată în fabricaţie, modernizare şi mentenanţa de avioane, a trecut la implementarea unui proiect, cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, care vizează extinderea capacităţilor de fabricaţie şi asamblare de aerostructuri des-tinate aviaţiei civile.
Valoarea proiectului este de 20,974 milioane de lei, potrivit Agerpres. Din această sumă, asistenţa financiară nerambursabilă acordată din Fondul European de Dezvoltare este de 5,938 milioane de lei, iar cea de la bugetul de stat atinge 831.390 de lei, restul banilor, 8.997 milioane lei, fiind din resursele proprii ale firmei băcăuane.
Componentele proiectului includ crearea unei noi capacităţi de producţie, un hangar având o suprafaţă de peste 5.200 metri pătraţi, extinderea capacităţilor de producţie pentru fabricarea pieselor din tablă a subansamblelor de structuri şi extinderea sectorului de prelucrări mecanice, prin achiziţionarea de maşini- unelte în comandă numerică, de echipamente de control în coordonate şi a unor echipamente specializate pentru producţia la aeronave.
"Proiectul, a cărui implementare va dura 30 de luni, se integrează investiţiilor cu grad înalt de inovare şi care permit obţinerea de valoarea adăugată mare şi diversificarea gamei sortimentale, contribuind, astfel, la întărirea poziţiei < Aerostar > pe piaţa producţiei din indus-tria de aviaţie"", a declarat, Grigore Filip, preşedinte - director general firmei băcăuane.
În prezent, "Aerostar" derulează şi un program de cercetare, care beneficiază de finanţare din fonduri europene, în domeniul reducerii nivelului de zgomot la motoare turboreactoare.
Timp de mai bine de 30 de ani, compania s-a făcut cunoscută prin montajul şi, apoi, fabricarea completă, în mai multe variante, a avioanelor uşoare şi de antrenament YAK- 52, din care s-au livrat până acum, înregistrându-se un adevărat record în domeniu, mai bine de 1.800 de bucăţi, iar în anii 1990 prin modernizarea avionului de vânătoare Mig 21, transformat într-un modern aparat de zbor, Lancer, având compatibilitate NATO. În ultimii ani, "Aerostar" şi-a dezvoltat poziţia de producător pentru aviaţia civilă, devenind furnizor de componente, aerostructuri şi ansambluri pentru industria de aviaţie globală.
În acelaşi timp, societatea s-a dezvoltat şi ca bază de întreţinere pentru avioane civile de mari dimensiuni.
În anul 2009, exportul a reprezentat 61% din totalul vânzărilor realizate de "Aerostar".
1. Bravo!
(mesaj trimis de S.I. în data de 21.06.2010, 11:17)
Iata ca sr poate si asa. Inovare,tehnologie inalta si resurse proprii majoritare. Sistemele de prelucrare prin aschiere in coordonate si cele prin control numeric le vor permite atat cresterea calitatii produselor cat si o productivitate pe masura. Sa nu uitam ca la Bacau exista o capacitate de productie pentru masini unelte si centre de prelucrare inca inainte de anii 89. Si o universitate tehnica pe masura nevoilor!