Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) şi Primăria Capitalei au lansat, astăzi, Bucharest Business Agency, un parteneriat public-privat menit să ajute dezvoltarea companiilor care îşi desfăşoară activitatea în regiunea Bucureşti-Ilfov.
"Lansăm o nouă iniţiativă a CNIPMMR, sub denumirea de Bucharest Business Agency. E un parteneriat public privat în ceea ce înseamnă atragerea de investiţii şi promovarea exporturilor în Bucureşti. Ne-am gândit ca împreună cu Primăria Capitalei să avem această iniţiativă, să aşezăm un pic de ordine în ceea ce înseamnă atragerea de investiţii şi promovarea exporturilor. Fac o solicitare către premierul Nicolae Ciucă şi anume ca Agenţia de atragere de investiţii şi promovare a exporturilor care se va înfiinţa la nivelul prim-ministrului să aibă un board privat, pentru că trebuie să fie un parteneriat public-privat. Există foarte multe agenţii de acest tip care au un board privat - de exemplu ANOFM, ITM. Deci se poate acest lucru, numai să existe dorinţă în acest sens", a declarat Florin Jianu, preşedintele CNIPMMR, cu prilejul lansării Cartei Albe a IMM-urilor pentru anul 2022.
La rândul său, Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei a spus: "IMM-urile din regiunea Bucureşti-Ilfov produc 30% din PIB. Din păcate, în ultimii 30 de ani, nicio direcţie din Primăria Capitalei nu a avut ca obiectiv interacţiunea cu mediul de afaceri, în special cu IMM-urile, deşi o treime din PIB e creat aici. De aceea am realizat un protocol cu CNIPMMR şi am înfiinţat o agenţie foarte importantă - Bucharest Business Agency - care poate produce foarte mult venit şi foarte multe beneficii pentru bucureşteni. Am gândit agenţia pe model vienez, un tip de interfaţă a reprezentanţilor mediului privat cu autorităţile publice locale".
Domnul viceprimar Bujduveanu a precizat că, până la finalul anului 2023, va fi înfiinţat la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti un Consiliu Consultativ al IMM-urilor în care vor fi invitate să participe şi marile universităţi din Capitală.
"În momentul în care tu, ca Municipalitate, iei o decizie care poate impacta cele mai multe IMM-uri care sunt concentrate aici, trebuie să ai punctul de vedere al specialiştilor şi al celor interesaţi, care se confruntă cu măsura ta. Suntem sideraţi să vedem cât potenţial există în municipiul Bucureşti la nivel de spaţii comerciale, terenuri care aparţin municipalităţii şi care sunt lăsate la o parte de 30 de ani, cu diferiţi beneficiari ascunşi, ong-uri fantomă, care nu există. Astăzi pe site-ul Primăriei este în dezbatere publică primul proiect prin care vom scoate la licitaţie cu strigare, în chirie, aceste spaţii - multe dintre ele se află pe Calea Victoriei, în zone centrale - şi sunt dedicate exclusiv IMM-urilor. Vrem să dăm aceste spaţii înapoi bucureştenilor, celor care doresc să dezvolte afaceri, să se extindă, printr-o procedură transparentă - licitaţie cu strigare -, cu un contract pe minim 5 ani, cu câteva obligaţii foarte simple - dacă într-un an de zile nu ai investit absolut nimic în acel spaţiu din culpa ta, vei fi evacuat şi va fi reziliat contractul - şi cu posibilitatea prelungirii cu încă 5 ani a contractului respectiv", a mai spus Stelian Bujduveanu.
Conform acestuia, mesajul Primăriei Capitalei este că Bucureştiul trebuie să redevină deschis pentru mediul de afaceri.