Grupul german de televiziune privat ProsiebenSat.1 şi-a triplat anul trecut profitul net, previzionînd că acesta va creşte în continuare şi anul acesta, dar s-a arătat prudent în privinţa perspectivelor de relansare a pieţei de publicitate, informează AFP, citată de Rompres.
Grupul, care este localizat în München (sud), a anunţat şi o majorare de capital de pînă la 280 milioane euro, pînă la sfîrşitul lunii aprilie, "în principal pentru reducerea gradului net de îndatorare şi pentru creşterea marjei de manevră", în vede-rea finanţării creşterii.
Preţul de emisiune al noilor titluri nu a fost încă stabilit.
ProsiebenSat.1, achiziţionat în august de miliardarul producător american Haim Saban, a înregistrat în 2003 un profit net de 45 milioane euro, faţă de 15 milioane euro în 2002.
Acesta a depăşit previziunile analiştilor, care aşteptau în medie un profit net de 39 milioa-ne euro. Excedentul brut din exploatare (EBITDA) a crescut şi acesta cu 15%, ajungînd la 196 milioane euro. Cifra de afaceri a scăzut cu 4,9%, la 1,807 miliarde euro, din cauza slă-biciunii persistente a pieţei de publicitate televizată în Germania, care a înregistrat anul trecut o scădere globală de 4-6%.
Creşterea profitului rezultă din aplicarea unui sever program de reducere a costurilor.
Pentru acest an, "obiectivul nostru este creşterea netă a rezultatului în continuare, chiar dacă nu estimăm o creştere a pieţei de publicitate televizată", a precizat preşedintele gru-pului, Urs Rohner. ProsiebenSat.1 prognozează pentru 2004 o piaţă "stabilă".
Grupul nu exclude ideea intrării în domeniul televiziunii cu abonament, într-o ţară în care un singur canal cu taxă, Premiere, este de fapt activ.
Conform presei, aceasta ar putea crea un canal cu plată pentru a-şi putea asigura drepturile de retransmisie ale meciurilor din Bundesliga, deţinute în momentul de faţă de Premiere.
"Am putea avea succes în Germania cu televiziunea plă-tită, dacă aceasta se va concentra pe conţinut", a precizat patronul.
Anul trecut, canalul Sat1, ale cărui rezultate au afectat puternic bilanţul grupului din 2001, a redevenit rentabil anul trecut, cu un profit brut de 5 milioane euro, după o pierdere netă de 98 milioane euro în 2002. "Vaca cu lapte" a grupului rămîne canalul ProSieben. Acesta a înregistrat un profit brut de 135 milioane euro.