Interzicerea publicităţii la ţigări în presa scrisă, la radio şi pe Internet va intra în vigoare la 31 iulie, aşa cum era prevăzut, a informat ieri Comisia Europeană. Publicitatea pentru ţigări la televiziune era deja interzisă în Uniunea Europeană de la începutul anilor '90. Va fi interzisă şi sponsorizarea de către producătorii de ţigări a manifestărilor culturale şi sportive, potrivit directivei europene adoptată de statele membre UE în 2003.
Potrivit Comisiei, în jur de 650.000 de persoane îşi pierd viaţa anual din cauza unor boli asociate fumatului. Intrarea în vigoare a acestei directive nu va însemna însă sfîrşitul publicităţii la ţigări, care va fi autorizată în continuare în cinematografe, pe panourile stradale, pe suporturi comerciale, precum scrumiere, umbrele etc. Producătorii de ţigări vor putea, de asemenea, sponsoriza manifestări cu caracter local. În Statele Unite este interzis total acest tip de publicitate.
Comisia Europeană a încercat în 1998 să interzică total publicitatea pentru ţigări, însă Curtea Europeană de Justiţie a anulat această directivă în 2001, considerînd că ea "depăşeşte competenţele UE", a reamintit Comisia.