În ciuda angajamentelor asumate de statele membre de a promova educaţia favorabilă incluziunii, copiii cu nevoi educaţionale speciale şi adulţii cu dizabilităţi continuă să se confrunte cu probleme, conform unui nou raport publicat de Comisia Europeană (CE). Mulţi sunt plasaţi în instituţii segregate, iar cei din instituţiile educaţionale normale primesc adesea un sprijin necorespunzător, afirmă raportul. Acesta invită statele membre să depună eforturi mai serioase pentru a dezvolta sisteme de educaţie favorabile incluziunii şi pentru a înlătura obstacolele cu care se confruntă grupurile vulnerabile în ceea ce priveşte participarea şi succesul în educaţie, formare şi ocuparea forţei de muncă.
"Trebuie să ne intensificăm eforturile de a oferi politici educaţionale favorabile incluziunii finanţate adecvat, dacă dorim să îmbunătăţim vieţile copiilor cu nevoi educaţionale speciale şi ale adulţilor cu dizabilităţi. Este momentul să ne respectăm angajamentele asumate. Educaţia favorabilă incluziunii nu este o opţiune extra; este o necesitate de bază. Trebuie să îi aşezăm pe cei mai vulnerabili în centrul acţiunilor noastre de a obţine o viaţă mai bună pentru toţi", a declarat Androulla Vassiliou, comisar european pentru educaţie, cultură, multilingvism şi tineret.