Dezvoltarea de noi capacităţi de inteligenţă artificială a evoluat într-un ritm rapid în 2024 şi a evidenţiat necesitatea ca întreprinderile tehnologice să se remodeleze, să se repoziţioneze şi să inoveze pentru o lume dominată de potenţialul inteligenţei artificiale generative (GenAI). Inteligenţa artificială este, astăzi, acceptată ca fiind esenţială pentru succes în viitor în practic toate sectoarele de activitate şi este momentul ca întreprinderile din domeniul tehnologiei să profite de şansele de a converti în performanţă potenţialul acesteia, atât pe plan intern, cât şi pentru clienţi. Aceasta este una dintre principalele zece oportunităţi pentru companiile din sectorul tehnologic, potrivit raportului EY intitulat "Principalele zece oportunităţi pentru companiile din sectorul tehnologic în 2025".
Cazurile de utilizare şi implementările de tip copilot ale inteligenţei artificiale au crescut accentuat în toate sectoarele prin investiţii semnificative la toate nivelurile, iar multe proiectele care implicau inteligenţa artificială au stagnat, în contextul în care companiile nu erau pe deplin pregătite pentru costuri şi pentru transformarea necesară la nivelul întregii organizaţii.
Cătălina Dodu, Partener, Consultanţă, Liderul EY EMEIA Cyber Managed Services Solutioning, Liderul Technology Consulting & Cybersecurity, EY South Cluster: "Cele mai importante zece oportunităţi identificate sectorul tehnologic în 2025 evidenţiază potenţialul transformator al inteligenţei artificiale şi importanţa investiţiilor strategice în infrastructura de date şi cloud. Este esenţial ca organizaţiile nu doar să adopte aceste tehnologii în siguranţă, ci să le şi integreze în operaţiunile lor de bază, pentru a stimula creşterea durabilă. Concentrându-se pe activităţi de formare inovatoare şi pe integrarea funcţiilor fiscale şi juridice încă de la începutul transformărilor bazate pe inteligenţa artificială, organizaţiile pot gestiona mai bine prin complexităţile erei digitale".
Companiile din sectorul tehnologic pot accelera adoptarea inteligenţei artificiale de către clienţi în primul rând prin propria transformare
Companiile din domeniul tehnologiei trebuie să pună accent pe puterea exemplului şi să facă proba propriului proces de transformare cu ajutorul propriilor produse, având drept scop o reinventare concomitentă a propriului model operaţional, bazată pe inteligenţa artificială.
În 2025, sectorul tehnologic va experimenta multiple oportunităţi semnificative. Printre acestea se numără obţinerea de rezultate tangibile care să demonstreze concret potenţialul inteligenţei artificiale. Un alt domeniu important va fi stimularea creşterii şi optimizarea experienţei clienţilor prin utilizarea extensivă a inteligenţei artificiale. În paralel, se va accentua adoptarea unor modele de preţ bazate pe rezultat, care să completeze modelele tradiţionale pe bază de abonament şi consum.
De asemenea, se va pune un accent deosebit pe demonstrarea puterii unui model operaţional bazat pe inteligenţa artificială. Organizatiile vor trebui să acorde o atenţie deosebită strategiei cu privire la date şi să dimensioneze corect investiţiile în cloud. În paralel, se va înregistra o creştere semnificativă a abilităţilor angajaţilor prin implementarea unor programe de training inovatoare.
O altă prioritate va fi îmbunătăţirea procesului de luare a deciziilor strategice, prin încorporarea funcţiilor fiscală şi juridică încă de la începutul transformărilor bazate pe inteligenţa artificială. În plus, integrarea inteligenţei artificiale în măsurile de apărare cibernetică va deveni o practică tot mai uzuală. De asemenea, va exista o tendinţă de a înceta utilizarea fondurilor de rezervă pentru a disponibiliza capital destinat investiţiilor în tehnologii emergente. În fine, conturarea unei agende în colaborare cu noile autorităţi de reglementare va fi esenţială pentru a răspunde provocărilor acestui sector în continuă schimbare.
În 2025, companiile tehnologice au oportunitatea de a traduce entuziasmul şi aşteptările din jurul AI în beneficii concrete de afaceri pentru ele şi clienţii lor. Valorificarea acestor 10 oportunităţi evidenţiate poate ajuta la accelerarea acestui obiectiv şi poate modela afacerile viitorului care beneficiază de IA.
Opinia Cititorului