Piaţa globală de publicitate va atinge 850 de miliarde de dolari în 2022, de două ori mai mult decât nivelul înregistrat în urmă cu zece ani, potrivit ediţiei din iunie a raportului "This Year Next Year", realizat de GroupM, anunţă un comunicat de presă.
Piaţa va creşte într-un ritm anual de 9,7%, respectiv 8,4%, excluzând impactul publicităţii politice din SUA, arată datele raportulului menţionat, care subliniază că, deşi 2022 este un an marcat de inflaţie, creşteri salariale şi presiuni din ce în ce mai mari pentru reglementarea Big Tech, majoritatea marketerilor continuă să crească bugetele de media.
Specialiştii GroupM estimează că publicitatea digitală va atinge 73% din veniturile industriei globale anul acesta, în contextul în care, cu numai zece ani în urmă, digitalul reprezenta doar 27% din totalul pieţei. În acelaşi timp, piaţa devine din ce în ce mai concentrată: top 5 furnizori globali atrag în prezent 53% din veniturile totale - Google si Facebook cumulează 40% - faţă de numai 20% în urmă cu 10 ani.
În România este aşteptată o creştere a pieţei de 7,4% faţă de anul trecut, cu 5% în TV şi 12% în digital. Piaţa este în continuare dominată de TV, care înseamnă 56% din publicitatea totală, versus 34% cât reprezintă acum digitalul.
Mihai Vişan, Head of Trading GroupM România, afirmă: "Suntem sub potenţial, reprezentăm 0,1% din piaţa globală de publicitate, cu un PIB de 0,3% din economia globală. Avem o piaţă de publicitate de patru ori mai mică decât piaţa din Polonia, la un PIB de 2,4 ori mai mic. În condiţiie unei evoluţii macroecomice pozitive, piaţa de publicitate va continua să crească anual cu 8%-10% în viitorul apropiat, cu un ritm semnificativ mai accelerat în digital".
Cele mai importante tendinţe pentru media globală, extrase din raportul This Year, Next Year, ediţia iunie 2022 sunt:
-Digital: platformele de publicitate digitală urmează să aibă o creştere de 11,5%, faţă de 13,5% cât se preconiza anterior.
- TV: după ce pe parcursul lui 2021 a revenit cu o creştere de două cifre, la nivel global televiziunea pare să se îndrepte spre o creştere mai lentă (exceptăm impactul publicităţii politice din SUA), de 4,4% în 2022.
- Outdoor: publicitatea outdoor tinde să revină, treptat, la nivelul de dinainte de pandemie, în majoritatea zonelor lumii. Începutul anului 2022 a fost prielnic, pentru că oamenii petrec din nou mai mult timp în afara casei. Brandurile noi şi în special cele din turism ajută acest sector să crească.
- Audio: acest segment va avea nevoie de mai mult timp ca să-şi revină complet, în cazul în care va reuşi să facă acest lucru, deoarece continuă să se orienteze mai ales pe publicitate locală, care reprezintă o felie din ce în ce mai mică din economia globală. Totuşi, sunt multe lucruri ce se pot schimba în bine, mai ales dacă luăm în calcul evoluţia noilor servicii digitale oferite de radiodifuzori pe Spotify sau alte platforme de podcast.
- Reviste şi ziare: un număr tot mai mare de branduri apreciază importanţa acestui tip de media pe măsură ce conştientizarea impactului social-cultural începe să conteze mai mult în media buying. În plus, editorii şi-au diversificat ofertele digitale pentru a include podcasturi ce reuşesc să asigure viabilitate şi creştere pe termen lung, în special pentru publicaţiile cu orientare naţională sau globală. Cu toate acestea, factorii generali care au cauzat declinul anterior - mai ales concurenţa crescută din partea platformelor digitale - vor continua să influenţeze acest sector.
GroupM este liderul global de management al investiţiilor în media care gestionează peste 60 miliarde de dolari în investiţii anuale de media, prin intermediul agenţiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX şi Xaxis. Portofoliul GroupM include Data&Technology, Investiţii şi Servicii.