"Rata de penetrare a asigurărilor este mai scăzută în România faţă de vestul Europei"

A consemnat Andrei Iacomi
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 7 august 2023

"Rata de penetrare a asigurărilor este mai scăzută în România faţă de vestul Europei"

(Interviu cu Mihaela Roşca, Marketing & Communication Manager, Aegon Romania)

"Asigurarea de viaţă cu economisire este un instrument financiar care poate transforma un vis într-un plan"

În ţara noastră, rata de penetrare a asigurărilor este mai scăzută faţă de vestul Europei, iar unul dintre motivele pentru care acest lucru se întâmplă este nivelul scăzut al educaţiei financiare în rândul populaţiei, ne-a spus Mihaela Roşca, Marketing & Communication Manager Aegon Romania, care a avut amablitatea să ne ofere un interviu despre piaţa asigurărilor din România şi despte compania în care activează.

În opinia sa, momentele de relativă linişte pe care le trăim acum ne ajută să vedem şi mai limpede ce acţiuni imediate putem face azi pentru o zi de mâine în care neprevăzutul să ne găsească mai pregătiţi.

"Ne bucurăm să vedem că românii dau dovadă de tot mai multă responsabilitate. Cererea pentru asigurări de viaţă a fost în creştere, iar acest trend se va menţine pe măsură ce tot mai mulţi români înţeleg utilitatea acestor produse de protecţie", spune Mihaela Roşca.

Reporter: După o perioadă marcată de inflaţie ridicată, dobânzi în creştere şi izbucnirea unui război la graniţă, în acest an contextul general s-a schimbat. Inflaţia este pe o pantă descendentă, creşterea dobânzilor s-a oprit iar şocul iniţial al conflictului din Ucraina s-a temperat. Ce impact are contextul actual asupra pieţei asigurărilor din ţara noastră?

Mihaela Roşca: Momentele de relativă linişte pe care le trăim acum ne ajută să vedem şi mai limpede ce acţiuni imediate putem face azi pentru o zi de mâine în care neprevăzutul să ne găsească mai pregătiţi.

Ce s-a întâmplat în ultimii ani a avut un puternic impact asupra modului în care mulţi dintre noi ne uităm la viitor. Am început să conştientizăm tot mai mult cât de important e să ai "bani albi pentru zile negre" şi că asigurările pot contribui masiv la liniştea noastră mentală că facem tot ce ne stă în putinţă să ne bucurăm de prezent şi să planificăm financiar viitorul (măcar atât cât putem).

Reporter: Cum aţi caracteriza evoluţia Aegon România, în prima jumătate a acestui an?

Mihaela Roşca: Trecem printr-o perioadă marcată de echilibru, de maturizare a pieţei, iar evoluţia din prima jumătate a acestui an ne menţine pe un traseu pozitiv. Ne aşteptăm să ne menţinem locul al şaptelea pe segmentul asigurărilor de viaţă din România şi să încheiem şi acest an cu o creştere similară cu cea din 2022. (n.e. 8,2%).

Reporter: Cât de important este marketing-ul pentru o companie de asigurări? Care sunt direcţiile principale pe care le aveţi în vedere la Aegon România?

Mihaela Roşca: Dorinţa mea ar fi ca industria de asigurări să fie percepută din ce în ce mai mult ca una despre oameni. În cele din urmă, să te pregăteşti din timp pentru neprevăzut sau să planifici financiar viitorul familiei tale este un gest de iubire maximă, de grijă, de altruism. Asta îmi doresc să ajungă la public. Şi pentru a atinge aceste obiective, noi, la Aegon România, investim constant în educaţie financiară: de exemplu, luna aceasta am pus la dispoziţia publicului, total gratuit, un Ghid complex în care aducem informaţii despre ce înseamnă să fii student în România sau străinătate. Am creat acest ghid cu partenerii noştri de la Edmundo, ca să oferim părinţilor şi tinerilor din România informaţii despre universităţi, costuri legate de facultăţi, de viaţa de zi cu zi, prezentând şi soluţii de pregătire financiară care să facă posibile acele planuri. Acesta este un ultim exemplu din ce facem pentru educaţia financiară, la care putem adăuga un Ghid pentru aparţinătorii bolnavilor de cancer sau alt Ghid cu soluţii practice de ce trebuie să faci atunci când pierzi pe cineva drag (de la succesiune, la încasarea asigurării, transcrierea utilităţilor sau închiderea conturilor de social media). Punem accent pe soluţii practice pe care, la rândul nostru, în calitate de părinţi, de consumatori, ni le-am dori aduse în atenţie.

Un alt domeniu în care punem accent este cel al îmbunătăţirii experienţei clienţilor, eficientizarea proceselor noastre, accesibilitate şi transparenţă.

Reporter: Care sunt principalele diferenţe dintre piaţa asigurărilor din ţara noastră şi cele din vestul Europei? Care credeţi că ar fi explicaţiile?

Mihaela Roşca: În România, rata de penetrare a asigurărilor este mai scăzută faţă de vestul Europei, iar unul dintre motivele pentru care acest lucru se întâmplă este nivelul scăzut al educaţiei financiare în rândul populaţiei - doar 8% din populaţia României are cunoştinţe financiare elementare, conform unui studiu derulat în 2022 de Institutul de Economie Mondială al Academiei Române. Acest lucru are un impact direct asupra modului în care sunt văzute asigurările şi cum este percepută valoarea lor. Tocmai din acest motiv, eforturile noastre se îndreaptă spre a contribui la creşterea nivelului de educaţie. Împreună cu partenerii noştri din bănci şi reţelele de brokeraj, ne propunem să ducem mai aproape de cât mai mulţi români soluţii practice şi accesibile de asigurări.

Reporter: Asigurările cu economisire au început să fie tot mai populare în ţara noastră. Cum funcţionează aceste asigurări şi ce beneficii aduc clienţilor?

Mihaela Roşca: Asigurarea de viaţă cu economisire e un instrument financiar incredibil, unul care poate transforma un vis într-un plan. Adică te obligă să economiseşti disciplinat, să nu pierzi din vedere obiectivul pentru care doreşti să aduni acei bani. De ce incredibil? În primul rând, pentru că această economisire este dublată de un plan de protecţie în caz de neprevăzut (accident, invaliditate sau deces). În plus, economiile tale beneficiază de dobândă garantată, iar tu ştii de la bun început ce sumă garantată vei primi la maturitatea contractului.

Înainte să ia o decizie, îi încurajez pe toţi cei care vor să înţeleagă mai bine cum funcţionează o astfel de asigurare, să folosească calculatorul nostru online. Cu ajutorul lui pot face calcule nelimitate şi pot încerca mai multe scenarii de economisire, adaptate bugetului lunar pe care îl pot aloca obiectivelor pentru care economisesc. Un sondaj realizat recent în baza noastră de clienţi care au cumpărat astfel de asigurări în ultimii trei ani ne-a arătat că cei mai mulţi (55%) economisesc pentru viitorul copiilor lor şi dintre ei aproximativ 53% o fac special pentru a aduna banii necesari educaţiei superioare a copiilor lor. Faptul că ştiu de la început câţi bani vor primi la maturitatea contractului reprezintă un puternic motivator pentru mai bine de 35% dintre aceşti clienţi intervievaţi de noi.

Reporter: Care credeţi că este cea mai importantă prejudecată a românilor în ceea ce priveşte asigurările? Care ar fi motivul?

Mihaela Roşca: Ne întâlnim adesea cu răspunsul că "nu mi se poate întâmpla mie, nu am nevoie de o asigurare". E bine să fim optimişti şi să avem întotdeauna o atitudine pozitivă, însă este bine să fim şi precauţi, să ne luăm câteva măsuri de siguranţă pentru ca ziua de mâine să nu ne ia prin surprindere. În 2019 nici măcar nu ne gândeam la probabilitatea vreunei pandemii sau la izbucnirea unui război, însă realitatea vine în fiecare zi să ne reamintească faptul că neprevăzutul face parte din viaţa noastră. În aceste vremuri complicate, ne-am bucurat să vedem că românii au dat dovadă de tot mai multă responsabilitate, cererea pentru asigurări de viaţă a fost în creştere, iar acest trend se va menţine pe măsură ce tot mai mulţi români înţeleg utilitatea acestor produse de protecţie.

Reporter: Care sunt principalele direcţii de dezvoltare ale Aegon Romania în următorii trei - cinci ani ?

Mihaela Roşca: Suntem în plin proces de redesenare a strategiei pe anii următori, dar în mod cert vom continua să capitalizăm pe experienţa echipei, pe buna colaborare cu partenerii noştri, dar şi pe interesul pieţei faţă de produsele de protecţie din portofoliul nostru.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb