Statul este un client foarte bănos pentru firmele de construcţii care operează în România, a spus deputatul Răzvan Cuc, fost ministru al Transporturilor, astăzi, în cadrul Dezbaterii cu tema "Accelerarea implementării marilor proiecte de investiţii", din cadrul Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor.
Răzvan Cuc a precizat că statul va trebui să plătească sume de miliarde, în urma disputelor iniţiate de companii, la instanţele internaţionale de arbitraj: "Nu ştiu dacă cineva a făcut un calcul cu sumele pe care le avem de plată (...). Sunt miliarde care trebuie plătite. (...) Avem de plată sume colosale pe disputele iniţiate de firmele de construcţii, la Curtea Internaţioanlă de Arbitraj".
• Cătălin Rădulescu, PSD: "Propun să facem o listă neagră pentru ca societăţile de construcţii care nu îşi respectă contractele să nu mai participe la licitaţii cinci-zece ani"
Deputatul PSD Cătălin Rădulescu consideră că ar trebui făcută o listă neagră, pe care să fie incluse toate companiile româneşti sau străine, care nu îşi fac treaba atunci când semnează un contract (pentru infrastructură), astfel încât acestea să nu mai poată particapa la licitaţii timp de cinci-zece ani.
Domnia sa a declarat: "Nu e normal ca, după ce semnaţi contracte, programul nostru de guvernare să nu poată fi făcut, din cauza companiilor care nu respectă contractele".
Acesta a mai precizat că, la Comisie, companiile au transmis sesizări că nu îşi pot executa lucrările, din cauza legislaţiei, din cauza Ministerului sau CNAIR, sau chiar a proiectanţilor.
Domnul Rădulescu a adăugat: "Din punctul meu de vedere, de acum încolo, în România, faţă de dumneavoastră va fi toleranţă zero. Trebuie să înţelegeţi că vă aflaţi în România şi că s-a terminat perioada când ambasadorii ţărilor străine faceau lobby pentru companiile străine în România. Cine nu îşi face treaba nu trebuie neapărat să facă lucrări în România. (...) V-aţi obişnuit prea mult unii dintre dumneavoastră în România".
Deputatul PSD a transmis reprezentanţilor companiilor, că are în vedere chiar o înăsprire a legislaţiei în domeniu.
În cadrul dezbaterii, reprezentanţii marilor investitori în proiecte de infrastructură au reamintit de altfel, principalele piedici cu care se confruntă în implementarea proiectelor de infrastructură - probleme de proiectare, întocmirea defectuoasă a caietelor de sarcini, procesele şi procedurişe de achiziţie complexe şi greoaie din punct de vedere administrativ, procesele şi procedurile îndelungate şi uneori slab coordonate de obţinere a aprobărilor necesare, lipsa resurselor pentru monitorizare în etapa de derulare.
1. Domnia sa?
(mesaj trimis de Om în data de 13.02.2018, 18:36)
Va rog sa nu mai folositi adresarea "domnia sa" atunci cand vorbiti de radulescu pentru ca va aflati intr-o grava eroare.
2. Din putul gandirii
(mesaj trimis de Nea Nelu în data de 13.02.2018, 18:47)
Avem de plată sume colosale pe disputele iniţiate de firmele de construcţii, la Curtea Internaţioanlă de Arbitraj".
Pai, daca-i asa, desteptule - nu firmele de ctii sunt vinovate ci voi cei cu manareala.
3. Din putul gandirii
(mesaj trimis de Nea Nelu în data de 13.02.2018, 18:47)
Avem de plată sume colosale pe disputele iniţiate de firmele de construcţii, la Curtea Internaţioanlă de Arbitraj".
Pai, daca-i asa, desteptule - nu firmele de ctii sunt vinovate ci voi cei cu manareala.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 14.02.2018, 13:51)
Cuc; da-mi raspunsul si ma duc.....