"Royal Bank of Scotland Group" Plc (RBS), cea mai mare bancă britanică deţinută de stat, a raportat pierderi pentru trimestrul al treilea, ca urmare a constituirii unor provizioane de 400 de milioane de lire sterline (644 milioane de dolari) pentru des-păgubirea clienţilor cărora le-a vândut în mod necorespunzător asigurări de credite.
În perioada iulie-septembrie 2012, RBS a avut o pierdere netă de 1,38 miliarde lire, comparativ cu un profit de 1,23 miliarde lire în aceeaşi perioadă din anul anterior. Analiştii estimau un deficit de 276 milioane de lire.
Profitul operaţional al RBS a fost de 1,05 miliarde lire sterline, faţă de numai 2 milioane de lire sterline în perioada similară din 2011. Analiştii estimau un câştig de 714 milioane de lire sterline.
Directorul executiv al RBS, Stephen Hester, a declarat: "Presiunile economice restricţionează activitatea clienţilor şi, ca urmare, băncile fac eforturi ca să opereze în acest mediu".
Cu cele 400 de milioane de lire sterline - provizioane constituite în trimestrul al treilea, RBS a pus deoparte un total de 1,7 miliarde lire pentru compensaţiile destinate clienţilor care au achiziţionat asigurări de credite.