RBS România va începe transferul propriu-zis al protofoliului de retail către UniCredit Ţiriac Bank la începutul lunii august, proces care va fi încheiat o lună mai târziu.
UniCredit Ţiriac Bank şi UniCredit Consumer Financing au semnat, la finalul lunii aprilie, un contract de achiziţie a portofoliului de retail al RBS România, care cuprinde active de 315 milioane euro şi pasive de 230 milioane euro, tranzacţia incluzând şi portofoliul de tip private banking.
"La începutul lunii august vom face primul pas pentru finalizarea procesului de transfer al clienţilor către UniCredit şi îl vom încheia la începutul lunii septembrie. Până atunci ne continuăm activitatea, informăm clienţii, le explicăm ce se va întâmpla, iar de la începutul lunii august vor fi oficial clienţii UniCredit", a declarat joi preşedintele RBS România, Henk Paardekooper, după o conferinţă de presă.
El a arătat că feedback-ul primit de la clienţi este unul pozitiv, întrucât aceştia au fost informaţi pe parcursul ultimului an de intenţia băncii de a vinde portofoliul de retail.
"Vestea bună pentru clienţi este că UniCredit este o bancă bună şi care vrea să investească în creşterea portofoliului de retail, în extinderea pe acest segment", a spus Paardekooper, citat de Mediafax.
Preşedintele a recunoscut însă că există şi clienţi care nu doresc transferul la UniCredit, fără să prezinte numărul acestora, menţionând că este vorba doar de câteva excepţii.
UniCredit va prelua doar portofoliul sănătos de retail, fără credite neperformante, ca parte a înţelegerii dintre cele două bănci.
"Bineînţeles că mereu vei avea credite la care clienţii nu mai vor să plătească, însă nimeni nu vrea să aibă aceste credite, deci nu sunt incluse în pachetul către UniCredit. Împrumuturile neperformante reprezintă o parte foarte mică din portofoliul de credite, pentru care banca va căuta o soluţie", a mai spus preşedintele RBS.
RBS şi UniCredit aşteaptă încă aprobarea BNR pentru tranzacţie, Paardekooper arătându-se foarte optimist în acest sens.
Totodată, cele două părţi au agreat în aprilie şi transferul angajaţilor RBS România care lucrau pe zona de retail şi private banking.
În ceea ce priveşte activitatea RBS în continuare, preşedintele a afirmat că banca va rămâne în România, concentrându-se pe business-ul dedicat companiilor naţionale şi internaţionale. Banca urmăreşte extinderea portofoliul de clienţi, să se axeze pe o creştere organică, nefiind interesată să cumpere clienţi de la alte bănci, dar nici să vândă propriul portofoliul de clienţi corporate, chiar dacă ar apărea oferte tentante.