În economia ţării noastre, sunt 931 de companii antreprenoriale româneşti cu cifre de afaceri care depăşesc 100 de milioane de lei, reprezentând jumătate din numărul firmelor cu această cifră (1854 companii care au depăşit 100 milioane lei şi au atât capital românesc, cât şi străin), dintr-un total de peste 1 milion de firme înregistrate, potrivit situaţiei din 2020 de la Minsterul de Finanţe, se arată într-un comunicat de presă.
În 2020, 120 de companii au intrat în acest club. Sunt companii de tip scale-up şi companii care reuşesc să se menţină, acele "gazele", cum le numeşte Eurostat, care au creştere de peste 20% a cifrei şi a echipei.
Lucia Costea (CEO şi cofondator Secom Healthcare Group), Dragoş Petrescu (Preşedinte City Grill Restaurants şi Preşedinte Romanian Business Leaders), Ionuţ Leahu (CEO şi fondator Clinicile Dentare Dr. Leahu), Marius Hanganu (Cofondator Tremend Software) şi Ionuţ Valeriu Corniciuc (Fondator şi Preşedinte al Consiliului Consultativ IPP) şi-au exprimat opiniile despre realităţile companiilor antreprenoriale româneşti care au depăşit borna de 100 milioane de lei.
"Trebuie să aplaudăm capitalul românesc. În toate ţările civilizate, coloana vertebrală a economiei este dată de întreprinderile antreprenoriale ale ţării respective, iar această coloană vertebrală trebuie să fie cât mai puternică. Dacă ne uităm la peisajul actual din România, segmentul companiilor de această dimensiune este foarte slab, sunt foarte puţine companii care reuşesc să depăşească 100 de milioane de lei.
O companie care a trecut de stadiul de start-up poate să crească doar prin educaţie, prin programe pentru antreprenori şi uitându-ne la best practices. Se poate doar astfel şi, desigur, prin curiozitate, care este sinonimul inteligenţei - să nu fii mulţumit de tine însuţi şi, din când în când, să te desprinzi din domeniul tău pentru a învăţa de la ceilalţi.
Este important să fie cât mai multe companii româneşti de asemenea dimensiune pentru că România este plină de oportunităţi, dar toate acestea se duc către companiile străine. Ele au rolul lor în economie, le iubim, însă realitatea ne arată că nu poţi concura cu firme de afară pentru că ele vor avea întotdeauna cei mai buni consultanţi, cea mai bună experienţă, cei mai mulţi bani în cont şi acces la finanţare de oriunde din lume, în orice moment îşi doresc. Şi atunci noi, românii, pierdem. Aceasta se poate corecta doar prin educaţie şi prin modestia antreprenorului, care este dispus să înveţe în permanenţă", a declarat Dragoş Petrescu, Preşedintele City Grill Restaurants.
"Mediul antreprenorial românesc are nevoie de o perspectivă mai amplă. De obicei, eşti concentrat pe ceea ce faci şi pe domeniul tău şi este clar că este necesară o viziune comună de a face lucrurile mai bine pentru a da mai departe valoare oamenilor pentru ca ei să rămână aici şi să lucreze în România. Pentru noi, atingerea unei astfel de borne reflectă şi impactul în viaţa oamenilor a ceea ce facem.
100 de milioane poate să fie şi un moment în care îţi propui ţinta de a te duce cu business-ul în afara ţării. Noi am învăţat o lecţie importantă în internaţionalizare - în stomatologie trebuie să ştim să cuprindem mai multă energie de aici, din România, pentru a ne putea duce ulterior în afara ţării, iar modelul de business nu funcţionează în altă piaţă aşa cum este acum, aici.
Dacă ne uităm la domeniul nostru, medicina, există investitori internaţionali. Ambiţia în stomatologie este să devenim noi acei investitori strategici - să lucrăm împreună, să ne finanţăm şi să ieşim noi afară pentru internaţionalizare şi achiziţii de mici reţele, chiar dacă nu ne pricepem încă să facem greenfield în altă ţară", afirmă Ionuţ Leahu, CEO şi Fondator Clinicile Dentare Dr. Leahu.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.06.2022, 19:34)
Da' p-alea neromanesti nu le intreaba nime de sanatate?