Cel mai digitalizat furnizor de servicii medicale din România, Reţeaua de sănătate REGINA MARIA, a înregistrat 1 milion de programări online în Clinica Virtuală.
Platforma de telemedicină numără în acest moment 563 de medici şi 46 de specialităti, la care pacienţii au acces nemijlocit. Soluţia de telemedicină adusă de Reţeaua de sănătate REGINA MARIA, în colaborare cu Microsoft, reprezintă unul dintre progresele în plan medical din perioada pandemică, care au permis apropierea dintre pacienţii români şi medici specialişti, indiferent de proximitatea fizică, urmând modelul deja implementat în ţările vestice.
În anul de debut al pandemiei, Clinica Virtuală a fost dezvoltată în doar 10 zile, fiind cel mai mai rapid proiect de o asemenea anvergură desfăşurat pe plan local. Platforma de telemedicină Clinica Virtuală reprezintă şi astăzi o soluţie pentru pacienţii care au nevoie de consultaţii, de oriunde s-ar afla. Serviciul este util atât pentru interpretarea de analize, efectuarea consultaţiilor obligatorii de medicina muncii pentru abonaţii corporate, dar şi pentru abonaţii fizici sau pacienţii care doresc să acceseze consultaţii la distanţă, în ţară sau peste hotare. În plus, cu ajutorul Clinicii Virtuale, pacienţii cu diverse boli cronice sau autoimune pot fi monitorizaţi de la distanţă. La finalul consultaţiei online, concluziile acesteia şi recomandările sunt salvate în raportul medical al pacientului, la care are acces 24/24, oricând, prin intermediul Contului Meu pe site-ul reginamaria.ro sau în aplicaţia mobilă REGINA MARIA.
"Ne-a fost demonstrat în repetate rânduri că digitalizarea este un instrument care ne ajută să progresăm, atât la nivel medical, cât şi relaţional. Telemedicina a devenit, aşadar, o soluţie care ne ajută să rămânem aproape şi să oferim sprijin pacienţilor români, indiferent de barierele fizice. Avantajele accesibilităţii online sunt multiple. Accesul la medici pentru controale medicale din diverse specialităţi sau interpretarea analizelor nu mai este îngreunată de obstacole care ţin de proximitate sau timp. Aceste beneficii sunt astăzi confirmate şi de cele 1 milion de programări online, cu un scor de satisfacţie de 9.5 înregistrat în platformă de către pacienţii noştri." - declară Fady Chreih, CEO Reţeaua de sănătate REGINA MARIA.
Consultaţiile online pentru medicina muncii, medicină generală şi internă, urmate de cele pe specialităţile pediatrie, endocrinologie şi obstetrică-ginecologie au fost cele mai accesate în Clinica Virtuală. Programarea se poate face din contul creat pe site-ul Regina Maria, în secţiunea dedicată, în câţiva paşi simpli şi durează în medie 2-3 minute. Pacienţii îşi aleg medicul în funcţie de specialitate şi datele disponibile pentru consultaţie, iar întâlnirea se desfăşoară prin Microsoft Teams, de oriunde se află, chiar şi în 24 de ore de la realizarea programării. Contul Regina Maria oferă acces la programări, istoricul consultaţiilor, cu diagnosticele primite, precum şi rezultatele analizelor actuale sau trecute, cu acces la facturi şi plăţi. Prima consultaţie virtuală a avut loc pe 25 martie 2020, împreună cu dr. Carmen Andrei, Medic primar endocrinologie Reţeaua de sănătate REGINA MARIA.
"Distanţa şi timpul de deplasare al pacientului până în cabinetului medicului pot limita accesul la îngrijire. Telemedicina depăşeste barierele geografice ale asistenţei medicale şi este deosebit de valoroasă pentru pacienţii din comunităţile subdimensionate din punct de vedere medical şi pentru cei din locaţiile geografice rurale unde există deficite de medici specialişti. Clinica Virtuală este o soluţie actuală care permite continuitatea îngrijirii medicale, ce s-a implementat în timp record odată cu izbucnirea pandemiei, când accesul în spital era restricţionat pentru vizitele faţă în faţă. Cunoşteam rezultatele consultaţiilor de telemedicină din ţări precum Australia, Canada, SUA sau Marea Britanie, respectiv ştiam cât de mult ajută consultaţiile de la distanţă pacienţii. Aveam, deci, aşteptări mari. M-am bucurat să văd că aşteptările s-au confirmat şi că prin telemedicină putem fi şi mai aproape de pacienţii noştri.", declară dr. Dan Dimitriu, Director Medical Policlinici.
În acest context, compania investeşte continuu în facilitarea accesului la servicii medicale de cea mai bună calitate şi în dezvoltarea nivelului de user-friendliness pentru pacienţi de pretutindeni. Odată cu înregistrarea creşterii substanţiale a programărilor prin Clinica Virtuală, Reţeaua de sănătate REGINA MARIA a inaugurat în iunie 2021 un hub medical fizic, pentru ca medicii care acordă consultaţii online să beneficieze de tot confortul necesar pentru un act medical similar celui din policlinică. Hubul medical este situat în incinta Iulius Mall din Timişoara şi oferă un spaţiu modern pentru 90 de medici care acordă consultaţii medicale online pacienţilor din întreaga ţară.
"Transformarea digitală în domeniul sănătăţii înseamnă adoptarea de noi tehnologii şi utilizarea acestora pentru crearea de noi moduri de lucru, mai centrate pe pacient, mai colaborative şi mai eficiente. La Microsoft, dorim să sprijinim furnizorii de asistenţă medicală să petreacă mai mult timp alături de pacienţi şi să le oferim pacienţilor oportunitatea de a beneficia rapid de îngrijire medicală de calitate şi sfaturi valoroase, indiferent unde se află. Colaborarea noastră cu Reţeaua de sănătate REGINA MARIA este o dovadă a acestui obiectiv şi lucrăm împreună pentru a transforma experienţa medicală pentru toţi." - Bogdan Putinică, Country Manager Microsoft România şi Moldova.
Telemedicina îmbunătăteşte calitatea şi siguranţa îngrijirilor pacienţilor, chiar şi acelora cu un istoric medical pentru boli cronice. Conform studiilor, pacienţii care au acces la acest tip de servicii pot avea cu 38% mai puţine internări în spital, 31% mai puţine reinternări în spital, dar şi cu 63% mai multe şanse ca să petreacă mai puţine zile în spital, dovedind mai multă implicare în propria asistenţă medicală.