RELOC Craiova a anunţat că prima locomotivă electrică ELASMO de 6000 KW a desfăşurat cu succes testul de performanţă, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Locomotiva, de tip "Lema" (Locomotivă Electrică cu Motoare Asincrone - Electric Locomotive with Asynchronous Motors), face parte din lotul de 19 astfel de vehicule ce vor fi modernizate cu motoare electrice de tracţiune asincrone tip 060 EA1 CA. La proba efectuată prin tractarea unui număr de 16 vagoane de călători, pe ruta Bucureşti - Constanţa şi retur, pe data de 11 decembrie, au participat atât reprezentanţi ai companiei, cât şi lideri din industrie şi reprezentanţi ai sectorului public şi ai instituţiilor cu atribuţii în domeniu.
Aceasta dispune de cele mai noi echipamente şi tehnologii de vârf, care vor asigura confortul şi siguranţa pasagerilor. Sitemul de tracţiune a fost calibrat cu succes, iar toate subsistemele locomotivei (sistemul de vigilenţă şi siguranţă, sistemul de control şi semnalizare etc.) sunt integrate perfect unele cu altele şi controlate dintr-un punct central de comandă (un computer de bord produs de RELOC Craiova).
Acesta este un pas important în vederea înnoirii materialului rulant aflat în circulaţie pe căile ferate din România. Totodată, marchează şi începutul unui proces amplu care prevede modernizarea de către RELOC Craiova a 19 astfel de vehicule, ca parte a unui contract, finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Cu o valoare de 91,1 milioane de euro, contractul a fost câştigat de companie în urma unei licitaţii publice.
Printre principalele obiective ale proiectului de modernizare a acestor vehicule feroviare se numără: creşterea performanţei transportului feroviar, prin sporirea vitezei de operare până la 160 km/h şi optimizarea costurilor de operare şi întreţinere; sporirea siguranţei călătorilor şi a calităţii serviciilor oferite; adresarea cerinţelor critice în materie de sustenabilitate, eficienţă şi siguranţă, precum şi alinierea transportului feroviar din România Ia standardele şi cerinţele de mobilitate impuse de Uniunea Europeană.
Dorin Soare, director general, RELOC Craiova a declarat: "Acesta este un proiect important pentru noi, nu doar prin prisma amplorii sale, ci mai ales pentru că ne dă ocazia de a demonstra că putem îmbina frumos tradiţia şi moştenirea istorică a fabricii noastre cu progresul obţinut prin utilizarea noilor tehnologii. De asemenea, ne bucurăm să putem pune la dispoziţia operatorilor locomotive produse şi modernizate aici, în ţară, la aceleaşi standarde cu producătorii străini. Noi credem în puterea acestui sector de a se reinventa constant şi vom continua să muncim pentru a ne menţine locul în piaţă".
Fabrica RELOC din Craiova a fost înfiinţată în urmă cu aproape 60 de ani şi este în prezent cea mai importantă din Europa de Sud-Est în sectorul de proiectare, fabricare, reparare şi modernizare a materialului rulant, precum şi unul dintre cei mai importanţi furnizori de vehicule feroviare şi piese de schimb.
Prin dezvoltarea constantă a capacităţilor tehnologice existente, compania din Craiova se asigură că serviciile sale corespund cerinţelor clienţilor şi, din pasiune pentru locomotive, derulează proiecte prin care prelungeşte ciclul de viaţă al acestora.
Proiectul de modernizare prevede şi asigurarea mentenanţei acestora pentru 47.469.600 km şi este doar unul dintre numeroasele demersuri iniţiate şi derulate de GRAMPET Group, prin intermediul companiilor sale, în vederea modernizării transportului feroviar din România şi a creşterii competitivităţii acestuia, prin implementarea standardelor europene de calitate.
Opinia Cititorului