Alianţa auto "Renault Nissan" a vândut 6.090.304 autovechiule anul trecut, în scădere cu 1,1% faţă de 2007, a anunţat, ieri, compania franceză "Renault". Scăderea înregistrată de alianţă este inferioară declinului consemnat de piaţa mondială de profil: 5%. În aceste condiţii, cota de piaţă a alianţei a crescut la 9,4% în 2008, la nivel internaţional, de la 9,1% în 2007. În Europa, cota de piaţă a grupului "Renault" a crescut cu 0,2%, la 9%.
În perioada de raportare, "Renault" a vândut 2.382.230 de autoturisme la nivel mondial, în scădere cu 4,1% faţă de 2007, iar partenerul său japonez "Nissan" - 3.708.074, mai mult cu 0,9%.
Întreaga gamă de produse ale brandurilor Renault şi Dacia a înregistrat o creştere puternică a vânzărilor - de 38,7% faţă de 2007, până la 510.000 unităţi.
"Nissan" a vândut 678.126 de unităţi în Japonia, în scădere cu 5,9% într-o piaţă care a înregistrat cele mai mici volume din 1980 până în prezent. De asemenea, cota pe această piaţă a scăzut cu 0,2%, la 13,3%. Vânzările din Europa (inclusiv Rusia) au atins recordul de 591.139 de unităţi, ceea ce semnifică o creştere de 5,5% faţă de 2007.