Echipele de recuperare au deschis, marţi, un al doilea canal care permite navelor mai mici să navigheze în portul Baltimore, însă cea mai mare parte a transportului maritim comercial rămâne blocată de podul prăbuşit şi de nava container blocată care a dus la prăbuşirea structurii în urmă cu o săptămână, transmite Reuters.
O echipă formată din Paza de Coastă a SUA, Corpul de ingineri al armatei americane şi statul Maryland a anunţat că echipele au eliberat un canal cu o adâncime de 4,3 metri, similar cu canalul de 11 picioare deschis luni pe partea opusă a epavei.
Cele două canale auxiliare au permis accesul navelor de urgenţă, remorcherelor şi barjelor, dar oficialii au declarat că vor trebui să îndepărteze resturile de pe pod înainte de a deschide canalul principal, care are o adâncime de 15 metri (50 de picioare). Navele mari de marfă au nevoie de o adâncime de cel puţin 35 de picioare, a declarat guvernatorul statului Maryland, Wes Moore, într-o conferinţă de presă.
Portul Baltimore se află pe primul loc în Statele Unite pentru volumul pe care îl gestionează de automobile şi camioane uşoare, maşini agricole şi de construcţii, zahăr importat şi ghips importat, potrivit statului Maryland. Unele operaţiuni ale terminalelor din afara zonei afectate au fost reluate.
În timp ce o mare parte din grinda încă în picioare pare intactă, sub apă se află o reţea încâlcită de oţel care reprezintă o provocare pentru echipele de salvare care vor încerca să taie epava în bucăţi şi să o ridice cu ajutorul unei macarale, au declarat oficialii.
"Ceea ce vedem în apă este că epava a fost complet prăbuşită. Unii oameni folosesc termenul de pană. Dar acest lucru face foarte dificilă chiar şi determinarea unde să tăiem, cum să tăiem", a declarat colonelul Estee Pinchasin de la Corpul de ingineri al armatei americane, în cadrul aceleiaşi conferinţe de presă.
Trupurile a patru victime au rămas blocate sub dărâmături, potrivit autorităţilor. Scafandrii au recuperat alte două cadavre.
Preşedintele Joe Biden va vizita vineri locul accidentului, a precizat Casa Albă.
Administraţia Biden a ajutat la asigurarea echipamentelor şi a unei finanţări iniţiale de urgenţă de 60 de milioane de dolari pentru a începe recuperarea, iar preşedintele a cerut Congresului să finanţeze reconstrucţia podului, care face parte dintr-o autostradă care face o buclă în jurul oraşului Baltimore.