China şi Arabia Saudită au fost principalele destinaţii pentru exporturile ruseşti de păcură şi motorină sub vacuum (VGO) în iuliepotrivit traderilor şi datele LSEG, citate de Reuters.
Exporturile ruseşti de păcură şi VGO pe mare au crescut luna trecută cu 7% faţă de iunie, până la aproximativ 4,05 milioane de tone metrice, ajutate de finalizarea întreţinerii sezoniere a rafinăriilor ruseşti.
Capacitatea de rafinare primară a petrolului scoasă din funcţie a Rusiei a fost de 2,5 milioane de tone în iulie, sub nivelul din iunie cu aproximativ 44%, conform calculelor Reuters bazate pe date din surse din industrie.
De când embargoul complet al Uniunii Europene asupra produselor petroliere ruseşti a intrat în vigoare în februarie 2023, ţările din Asia au fost principala destinaţie pentru aprovizionarea cu păcură şi VGO a Rusiei.
În iulie, livrările directe de păcură şi VGO din porturile ruse către China au crescut cu 18% faţă de luna anterioară, până la 0,7 milioane de tone.
China importă păcură şi VGO pentru rafinarea materiei prime, punându-le în comun cu ţiţeiul Urals, potrivit surselor din piaţă.
Încărcările către Arabia Saudită aproape s-au dublat din iunie, la 0,7 milioane de tone, fiind în mare parte destinate centralelor energetice în timpul sezonului cald de vară, când consumul de energie este la vârf, arată calculele Reuters şi datele LSEG.
Livrările ruseşti de păcură şi VGO către India au scăzut cu 7% în iulie, la 0,48 milioane de tone, în timp ce livrările de produse petroliere "murdare" către Fujairah au crescut la 320.000 tone, de la 200.000 tone, şi către Turcia la 264.00 tone, de la 95.500 tone.
Exporturile de păcură şi VGO către Coreea de Sud din porturile Rusiei de la Pacific au crescut la 118.000 de tone, de la 36.200 de tone în iunie, au arătat datele de transport maritim.
Aproximativ 295.000 de tone de VGO şi păcură încărcate în porturile ruseşti în iulie au fost încărcate de la navă la navă lângă Grecia şi Malta. Majoritatea acestor mărfuri ajung în Asia, au spus surse din piaţă.