Un conflict între sindicatele suedeze şi Tesla s-a intensificat vineri, când un furnizor de componente de importanţă majoră s-a alăturat unei acţiuni pentru a determina producătorul de maşini electrice să semneze un contract colectiv pentru muncitorii suedezi, transmite Reuters.
Aproximativ 50 de lucrători care produc componente Tesla specializate la Hydro Extrusions, o subsidiară a companiei norvegiene de aluminiu şi energie Hydro, fie vor rămâne acasă, fie vor primi alte sarcini, pe termen nedeterminat, a declarat sindicatul IF Metall.
"Ei livrează componente fabricii Tesla din Berlin şi, dacă acest lucru le provoacă perturbări, sperăm să-i forţăm să se întoarcă la masa de negocieri", a declarat secretarul de negocieri al IF Metall, Veli-Pekka Saikkala, adăugând că Hydro Extrusions este singurul furnizor de componente pentru Tesla în Europa.
IF Metall, cel mai mare sindicat de producţie din Suedia, este blocat într-o luptă cu Tesla pentru a obţine un contract colectiv pentru cei 130 de mecanici ai săi din Suedia.
IF Metall a pus în grevă mecanicii pe 27 octombrie, refuzând să întreţină maşinile Tesla. De atunci, mecanicilor li s-au alăturat membri ai altor sindicate, cum ar fi lucrătorii poştali, docherii, personalul de curăţenie şi alţii, care refuză să lucreze cu Tesla sau cu produsele sale.
Saikkala a spus că sindicatul este pregătit să intensifice conflictul dacă Tesla refuză să semneze.
"Această luptă este foarte, foarte importantă. Este atât de importantă încât nu o putem lăsa să treacă. Este importantă pentru noi, dar şi pentru întreaga piaţă a muncii suedeză", a spus el.
Tesla nu a răspuns la mai multe solicitări de comentarii. Producătorul auto american are o politică de a nu semna contracte colective şi spune că angajaţii săi au condiţii la fel de bune sau mai bune decât cele cerute de sindicatul suedez.
Sindicatul spune că este vital pentru modelul suedez al pieţei muncii ca toate companiile să aibă contracte colective.
"Nu avem salarii minime sau legi pentru când poţi şi nu poţi să lucrezi în Suedia. Avem cadre şi protecţie a angajării, dar în afară de asta, contractele colective sunt cele care reglementează piaţa muncii", a spus secretarul pentru negociere Torbjorn Johansson, la LO, organizaţia sindicală umbrelă.
Aproximativ 90% din toţi angajaţii din Suedia sunt acoperiţi de contractele colective de muncă, care reglementează salariile, concediile, plata orelor suplimentare şi alte condiţii.
"Tratăm pe toată lumea la fel, iar angajatorul are, de asemenea, o concurenţă sănătoasă. Dacă îi permitem lui Elon Musk să aibă o concurenţă diferită de toţi ceilalţi, atunci întregul model se va eroda. Ar fi devastator", a spus Johansson, referindu-se la CEO-ul Tesla.
Fabrica de la Vetlanda a Hydro Extrusions produce profile de aluminiu - aliaje de aluminiu transformate în forme şi utilizate în elemente de siguranţă şi este primul furnizor Tesla din Suedia care a oprit munca pentru a sprijini greva mecanicilor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.11.2023, 21:38)
elon musk e destept dar in acelasi timp si un naiv
NU trebuia sa deschida fabrici in germania si suedia
muncitorul european nu are suficienta educatie financiara
de ce nu va intrebati de ce muncitorii americani de la tesla nu au sindicat ?
pentru ca primesc bonusuri in actiuni ( mai precis optiuni ) la tesla
muncitorul european nici nu stie ce sant alea = actiuni si optiuni
la fel si muncitorii de la ford , general motors sau chrysler
de asta firmele lor o iau tot in jos si mai jos
general motors = minus 19 % in ultimii 5 ani
ford = 37 % in ultimii 5 ani
tesla = 920 % in ultimii 5 ani
toti muncitorii de la tesla au beneficiat enorm de faptul ca lucreaza pentru tesla
comparati si ganditi