Corpul de ingineri al Armatei SUA a declarat că se aşteaptă să deschidă un nou canal spre Portul Baltimore până la sfârşitul lunii aprilie, dând astfel cale liberă transportului comercial blocat de podul prăbuşit, iar apoi să restabilească accesul în port la capacitate maximă până la finalul lui mai, scrie Reuters.
Principalul canal a fost blocat de resturi de când nava Dali, care transporta containere şi era încărcată la capacitate maximă, a avut o problemă de natură electrică şi s-a izbit de un picior de sprijin al Podului Francis Scott Key în 26 martie, ducând la moartea a şase muncitori de la drumuri şi făcând ca podul autostradă să se prăbuşească în râul Patapsco.
Corpul armatei, parte dintr-o echipă de la mai multe agenţii care asigură răspunsul la dezastrul de la Baltimore, a anunţat planurile cu o zi înainte de o vizită a preşedintelui Joe Biden, afirmând că în patru săptămâni canalul va fi disponibil pentru unele nave care transportă automobile şi echipamente pentru ferme.
Portul Baltimore se situează pe primul loc în Statele Unite în ceea ce priveşte volumul de autoturisme, camioane uşoare şi maşinării pentru ferme şi construcţii, potrivit statului Maryland. Mare parte din acest trafic a fost suspendat de la accident, deşi unele operaţiuni la terminale din afara zonei afectate s-au reluat.
Anterior, în cursul acestei săptămâni, două canale auxiliare potrivit pentru nave de urgenţă, remorchere şi barje au fost deschise, câte unul pe fiecare parte a navei avariate, care este blocată sub resturi ale podului cu mii de containere şi un echipaj de 21 de marinari aflaţi încă la bord.
Însă, cum adâncimea este limitată la 3,35 metri şi 4,2 metri, aceste două canale sunt prea puţin adânci pentru nave cargo mari, care au nevoie de o adâncime de peste 10 metri.
"USACE se aşteaptă să deschidă un canal cu acces limitat, cu o lăţime de 85,3 metri şi o adâncime de 10 metri, către Portul Baltimore în decursul următoarelor patru săptămâni - până la sfârşitul lui aprilie", a transmis Corpul.
Până la finalul lui mai, Corpul a arătat că se aşteaptă să restabilească accesul în port la capacitatea completă, cu un canal de navigaţie lat de 213 metri şi adânc de peste 15 metri.
Până atunci, echipajele trebuie să îndepărteze resturile podului de oţel de deasuprea navei Dali pentru a o scoate din port, apoi să elimine metalul îndoit şi resturile de autostradă care au căzut în apă.
Printre acele resturi se află trupurile a patru dintre cei şase muncitori de pe autostradă care au murit.
Administraţia Biden a asigurat fondurile iniţiale de urgenţă de 60 de milioane de dolari pentru a curăţa canalul şi a începe reabilitarea, iar Biden a afirmat că va cere Congresului să finanţeze reconstruirea completă a podului.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.04.2024, 10:27)
Nici un cuvintel despre capitanul vasului,care a produs dezastrul,
e ca si la Budapesta , multe victime a capitanului din ....?!?!?!
nu puteti ghici ca nu ar fi "politic corect"