Reveal Marketing Research: 7 din 10 români simt că viaţa lor de zi cu zi este afectată de caniculă

F.D.
Miscellanea / 9 iulie

Reveal Marketing Research: 7 din 10 români simt că viaţa lor de zi cu zi este afectată de caniculă

55% dintre români au experimentat simptome de insolaţie (dureri de cap, greaţă, ameţeli) în timpul caniculei, femeile fiind afectate într-o măsură mai mare (60%) comparativ cu bărbaţii (50%). De asemenea, 16% dintre respondenţi au declarat că au necesitat asistenţă medicală de-a lungul timpului din această cauză, conform celui mai recent studiu al Reveal Marketing Research.

Pentru a evita efectele negative ale temperaturilor ridicate, 71% dintre români aleg să rămână în interior în orele de vârf, 67% poartă haine lejere şi deschise la culoare, 62% consumă multe lichide, în timp ce doar 31% dintre aceştia folosesc protecţie solară.

În ceea ce priveşte alte modalităţi de a face faţă zilelor caniculare, datele studiului arată că 58% dintre români utilizează constant ventilatoare sau aparate de aer condiţionat pentru a se răcori, această practică fiind mai des întâlnită în mediul urban (68%) decât în mediul rural (42%).

În plus, 8 din 10 români preferă să stea la umbră atunci când sunt afară în zilele toride, demonstrând astfel o conştientizare crescută a importanţei protecţiei împotriva expunerii directe la soare.

Impactul caniculei asupra stării de spirit a românilor: 71% se simt mai irascibili sau mai nervoşi în această perioadă

Datele studiului evidenţiază şi impactul semnificativ pe care temperaturile ridicate il are asupra stării emoţionale şi bunăstării mentale a românilor. Astfel că, 48% dintre români declară că se simt constant mai irascibili sau nervoşi în zilele caniculare, în timp ce 23% observă această schimbare de stare ocazional.

De asemenea, 46% dintre români resimt ocazional oboseală sau epuizare în zilele foarte călduroase, iar 29% experimentează aceste stări foarte des. Femeile (41% comparativ cu 16% dintre bărbaţi) şi tinerii între 25-34 de ani (42%) sunt mai predispuşi să se simtă obosiţi sau epuizaţi foarte des, această diferenţă semnificativă putând fi atribuită factorilor biologici şi stilurilor de viaţă mai active, care pot face ca aceste segmente ale populaţiei să fie mai sensibile la efectele stresului termic.

Canicula si activitatile zilnice: 76% dintre români simt că productivitatea la locul de muncă scade în zilele cu temperaturi ridicate

Jumătate dintre români (51%) afirmă că productivitatea lor la locul de muncă scade constant în zilele caniculare, în timp ce 25% observă această tendinţă ocazional, iar 24% niciodată.

În funcţie de gen, se observă că bărbaţilor (27%) nu le este afectată sfera profesională niciodată de canicula în mai mare măsură decât femeilor (22%), această diferenţă evidenţiind o mai mare adaptabilitate în situaţii de stres termic în cazul bărbaţilor.

Mai mult de o treime dintre români (37%) consideră că le este moderat dificil să se concentreze la sarcinile zilnice la locul de muncă, în timp ce 33% găsesc acest aspect uşor dificil.

În aceeaşi ordine de idei, 73% dintre respondenţi au observat că au nevoie de mai multe pauze în timpul programului de lucru în zilele caniculare, această tendinţă fiind pronunţată în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani (82%).

În ceea ce priveşte condiţiile de muncă, 45% dintre români menţionează că angajatorii lor au implementat măsuri speciale pentru a gestiona canicula la locul de muncă, în timp ce 35% indică faptul că angajatorii lor nu au luat astfel de măsuri.

Referitor la măsurile specifice pe care românii şi le-ar dori implementate la locul de muncă pentru a îmbunătăţi confortul în perioadele de caniculă, în topul preferinţelor se află asigurarea apei pentru angajaţi (57%), îmbunătăţirea ventilaţiei sau a aerului condiţionat (52%), posibilitatea de a lucra de acasă (49%), flexibilitate în programul de lucru (38%) şi posibilitatea de a avea mai multe pauze (36%).

Mai mult decât atât, 45% dintre români afirmă că zilele caniculare le afectează într-un mod moderat activităţile de timp liber (cum ar fi activităţile casnice şi exerciţiile fizice), în timp ce 23% consideră că le afectează foarte mult activităţile din sfera personală.

Majoritatea românilor îşi menţin hidratarea la un nivel constant în perioadele caniculare, bând apă la fiecare oră (43%) sau la un interval de 2-3 ore (31%)

Îndreptându-ne atenţia către obiceiurile alimentare în perioadele caniculare, observăm că 68% dintre români declară că evită alimentele grele în aceste condiţii de disconfort termic, femeile manifestă o precauţie mai mare în acest sens (70% comparativ cu 65% în cazul bărbaţilor).

Referitor la preferinţele alimentare în perioadele caniculare, românii optează în principal pentru fructe şi legume (82%), mâncare gătită (41%) şi produse lactate (40%). La o privire mai atentă, observăm că persoanele mature peste 55 de ani se diferenţiază prin consumul mai frecvent de mâncare gătită (46%).

În ceea ce priveşte băuturile, cele mai populare sunt apa (86%), limonada (45%), sucurile naturale (30%) şi băuturile carbogazoase (29%). Analizând frecvenţa consumului de apă de către români, cei mai mulţi beau apă la fiecare oră (47%), în timp ce 31% la un interval de 2-3 ore, iar 21% doar când simt că le este sete.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb