Revolut Bank UAB, banca digitală europeană cu peste 36 de milioane de clienţi în Spaţiul Economic European şi 4 milioane în ţara noastră, a început migrarea clienţilor de pe entitatea lituaniană pe cea locală, alocând IBAN-uri locale din 13 decembrie 2024, potrivit comunicatului emis redacţiei. În ultimele 12 luni, Revolut a deschis sucursale în mai multe ţări europene, iar sucursala din România devine operaţională printr-un proces etapizat. Migrarea la IBAN-uri locale şi integrarea în schemele de plăţi locale sunt parte din strategia Revolut de a răspunde nevoilor financiare ale clienţilor din România, atât persoane fizice, cât şi juridice.
Revolut a demarat migrarea clienţilor români pe entitatea locală, iar procesul va fi automat şi simplificat. Toate serviciile legate de conturile de plăţi (cont personal, planuri plătite, conturi comune, Revolut Pro, transferuri, schimb valutar, plăţi cu cardul, economii) vor fi gestionate prin sucursala din România. De asemenea, IBAN-ul românesc va permite utilizatorilor să încaseze salariul direct în cont, să plătească facturi şi să îşi gestioneze finanţele personale sau de afaceri. Cu o gamă completă de servicii financiare, Revolut se consolidează ca opţiune de cont bancar principal.
Revolut implementează migrarea către IBAN-uri locale în România, iar clienţii sunt informaţi direct despre acest proces prin notificări în aplicaţie şi emailuri. Este important ca aceştia să actualizeze rapid datele bancare cu noul IBAN local pentru a evita întârzierile la încasarea fondurilor. Transferurile către IBAN-ul vechi vor fi redirecţionate automat până pe 31 decembrie 2024, după care vor fi returnate trimicătorului. După emiterea IBAN-urilor locale, conturile vor fi gestionate de sucursala din România a Revolut Bank UAB, conform legislaţiei locale, iar depozitele vor rămâne garantate până la 100.000 de euro de Fondul Lituanian de Garantare a Depozitelor. Revolut Bank este reglementată de Banca Centrală Europeană şi Banca Lituaniei.
"După recenta integrare a sistemelor noastre cu sistemele locale de plăţi ReGIS şi TRANSFOND, acum trecem la o nouă etapă spre operaţionalizarea sucursalei Revolut Bank UAB în România. Pentru Revolut, acest demers este o dovadă a promisiunii de a deveni cu adevărat un cont bancar principal pentru clienţii noştri români. Dată fiind dimensiunea portofoliului nostru, acest proces complex din punct de vedere operaţional se va realiza treptat. Avem certitudinea că utilizatorii înţeleg că, oricât de mult am
simplifica pentru ei tranziţia la noul serviciu, este posibil să întâmpinăm şi provocări. Le mulţumim anticipat pentru cooperare şi loialitate şi îi asigurăm că rămânem fideli viziunii noastre de a face banking-ul mai simplu şi mai la îndemână pentru fiecare dintre ei.
Cu noul IBAN local Revolut şi accesul la sistemele locale de plăţi, clienţii vor putea să-şi valorifice şi mai bine bugetele, având la dispoziţie, în acelaşi loc, în aceeaşi aplicaţie, un întreg ecosistem care îi ajută să îşi gestioneze banii personali şi mai bine, a declarat Gabriela Simion, Manager General al Revolut Bank UAB Sucursala România.
Joe Heneghan, CEO al Revolut Bank, a declarat: "După doi ani de muncă, iată că ajungem să le deschidem clienţilor noştri accesul la un cont IBAN local propriu şi la o experienţă de banking mult mai adaptată la ceea ce înseamnă azi un furnizor de servicii financiar-bancare care acoperă orice nevoie a clientului legată de gestionarea banilor săi. Le mulţumesc clienţilor noştri români pentru încrederea arătată şi îi felicit pe toţi colegii din Revolut pentru eforturile lor constante de a transforma banca noastră digitală într-un campion al domeniului financiar, în Europa."
Opinia Cititorului