Asociaţia Coaliţia pentru Economie Digitală, organizaţie independentă care reprezintă companiile de ridesharing Uber, Bolt şi Clever, a anunţat că lansează petiţia #continuam, pentru reglementarea de urgenţă a serviciilor de ridesharing, scrie News.ro.
Petiţia poate fi semnată la adresa continuam.ro, unde sunt disponibile toate informaţiile despre situaţia din acest moment de pe piaţa de ride sharing şi e-hailing.
"Am dorit să punem la dispoziţia celor 2,5 de milioane de români care folosesc aceste platforme un canal prin care să-şi poată spune punctul de vedere, într-un mod civilizat, aşa cum sunt şi serviciile de transport pentru a căror reglementare milităm. Credem că nu prin proteste de stradă, prin blocarea pieţelor publice şi a traficului trebuie să ne facem auzită vocea, ci prin mobilizarea civică a celor care sunt alături de noi. Sperăm că şi Guvernul României va auzi aceste voci şi va lua o decizie cât mai repede", a spus preşedintele asociaţiei, Cătălin Codreanu, potrivit News.ro.
Asociaţia consideră că doar adoptarea imediată a unei Ordonanţe de Urgenţă care să reglementeze serviciile de ride sharing va asigura continuarea funcţionării acestora la întreaga capacitate şi va preveni abuzurile împotriva şoferilor parteneri.
"Asociaţia atrage atenţia că interpretarea greşită a modificărilor aduse Legii Taximetriei săptămâna trecută precum şi lipsa reglementării specifice a dus la numeroase acţiuni împotriva şoferilor: amenzi, plăcuţe de înmatriculare ridicate de Poliţie şi chiar acte de violenţă. Prin urmare, numărul şoferilor activi pe platforme a scăzut cu 25% într-o singura zi, iar timpul de aşteptare pentru comenzile plasate prin cele trei aplicaţii a crescut la peste 10 minute", se arată în comunicat.
Segmentul de ridesharing aduce, anual, beneficii, directe şi indirecte, de peste 1 miliard de lei şi oferă un loc de muncă pentru peste 20.000 de şoferi parteneri, potrivit asociaţiei, mai scrie News.ro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Fan Uber în data de 21.05.2019, 11:00)
Nu inteleg de ce soferii Uber nu accepta macar clienti cu rating mare(in jur de cinci stele), cu minim 5 curse, acestia avand risc mic sa fie tsepari, iar pe tsepari, "troieni" sau contractori de rea credinta sa-i sanctioneze drastic(practic sa le desfinteze rating-ul definitiv pentru acel id de client). Optiunea de evaluare e pe atat de utila pentru pasagerii clienti cat si pentru soferii colaboratori.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 21.05.2019, 11:45)
Toti covrigarii de pe orice taxi sunt țigani!