Numărul companiilor care se informează cu privire la situaţia financiară şi juridică a partenerilor de afaceri a cunoscut o creştere constantă în primele nouă luni ale anului, fiind realizate peste 150.000 de rapoarte, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.
"Interesul companiilor pentru a afla informaţii cât mai recente, în mod rapid şi ieftin este determinat de creşterea termenelor de plată la încasarea facturilor, precum şi a riscului de neîncasare a acestora", a declarat analistul economic Dragos Cabat, Managing Partner RisCo Verificare Firme Online.
Companiile care vând marfa cu plata la termen îşi doresc să se asigure cu privire la bonitatea clienţilor. Existenţa unor înscrieri în Centrala Incidendelor de Plăţi poate fi evaluată ca un factor de risc important privind relaţia comercială cu acel partener, se mai explică în comunicatul de presă.
De asemenea, analistul a mai precizat faptul că nicio companie nu îşi doreşte să încheie tranzacţii comerciale cu parteneri aflaţi în insolvenţă.
Cele mai multe interogări cu privire la partenerii de afaceri au fost făcute de companiile care îşi desfăşoară activitatea în comerţul cu ridicata, comertul cu amănuntul, lucrări de construcţie ale clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale, precum şi cele care îşi desfăşoară activitatea în domeniuş serviciilor financiare.
"Instituţiile financiare sunt interesate de clienţii din propriul portofoliu, în special pe partea de creditare. Firmele din comerţ au o mare expunere faţă de mulţi parteneri şi nu pot gestiona relaţia cu aceştia prin prelucrarea manuală a datelor", a mai explicat Dragos Cabat.
În primele nouă luni ale anului, cele mai interesate să afle informaţii despre partenerii de afaceri au fost companiile din Muntenia (47.31%), urmate de cele din Transilvania (36.13%) şi Moldova (11.78%).