Facebook a jucat un rol în instalarea la Casa Albă a lui Donald Trump, care a ştiut să adopte cea mai bună strategie pe reţeaua socială, apreciază un membru al conducerii campaniei, atenţionând totodată asupra modificărilor prea drastice ale regulilor, informează miercuri AFP, conform Agerpres.
Andrew Bosworth, unul din consilieri apropiaţi ai lui Mark Zuckerberg, face o serie de afirmaţii în textul intitulat "Gânduri pentru 2020", dat publicităţii iniţial de The New York Times, apoi de autorul însuşi. Acesta se întrebă: "Este responsabilă Facebook de alegerea lui Donald Trump?". "Cred că răspunsul este da, însă nu din motivele la care se gândeşte toată lumea. Preşedintele american nu a fost ales din cauza dezinformării ruse sau a (firmei de consultanţă politică) Cambridge Analytica. El a fost ales pentru că a dus o campanie de publicitate pe internet pe care eu nu am mai văzut-o niciodată. Punct''.
Însă campania lui Donald Trump nu a recurs ea însăşi la "dezinformare sau escrocherii" în 2016, subliniază Bosworth. "Ei (cei din echipa de campanie a lui Trump) pur şi simplu au folosit instrumentele pe care noi le punem la dispoziţia lor pentru a arăta conţinutul potrivit persoanelor potrivite", consideră Bosworth. Acesta mai susţine: ''Dacă se modifică rezultatul (unor alegeri) fără a-i convinge cu adevărat pe oamenii ce vor fi conduşi, atunci aceasta este doar o democraţie de carton. Dacă limitezi informaţia la care oamenii au acces şi ceea ce ei pot spune, atunci nu mai există democraţie''.
Compania Facebook a fost puternic criticată pentru faptul că nu a blocat campanii de dezinformare majore în timpul alegerilor din 2016. Odată cu apropierea alegerilor prezidenţiale din 2020 din SUA, grupul îşi sporeşte eforturile pentru a combate tentativele de manipulare pe diferitele sale platforme.