Românii cheltuiesc, în medie, 5 euro pentru accesorizarea telefoanelor mobile din gama entry şi 10 euro pentru smartphone-uri, potrivit estimărilor EuroGsm, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
"Bugetul de achiziţie pentru accesorii depinde în foarte mare măsură de ce dispozitiv utilizează fiecare. Cei care folosesc telefoane din gama entry level se orientează în special către hands-free-uri, fie cu fir, fie prin tehnologia bluetooth, care le asigură o anumită libertate în utilizarea dispozitivului. Posesorii de smartphone sunt mult mai atenţi cu terminalele lor, astfel încât optează pentru accesorii de protecţie a telefonului, precum husele de silicon, cele create special pentru un anumit model sau foliile de protecţie pentru ecranul tactil", a explicat Zoltan Halmai, directorul comercial al EuroGsm.
Potrivit EuroGsm, accesoriile cumpărate de către femei sunt în general cele fashion, criteriile de cumpărare ţinând mai mult de aspect, de culoare şi de formă, dar şi de brand. Compania comercializează o serie de accesorii fashion, începând de la genţi, huse colorate pentru laptop sau tabletă, huse pentru telefoane care poartă numele unor branduri de fashion, precum Kenzo, Zadig et Voltaire sau Hugo Boss, până la căşti bluetooth sau memorii USB cu design special.