Piaţa de publicitate rusă a înregistrat în 2003 o creştere de 31% comparativ cu anul precedent, atingînd 2,63 miliarde de dolari, a anunţat miercuri Asociaţia agenţiilor de comunicare din Rusia (AKAR), citată de AFP. "Piaţa a crescut accelerat anul trecut", a apreciat Vladimir Estafiev, preşedintele asociaţiei, reamintind totodată că a depăşit numai în 2002 nivelul din 1997 (1,40 miliarde de dolari) înainte de criza financiară din 1998.
Creşterea tarifelor pentru publicitatea televizată, care au cres-cut cu 40 la sută în 2003, este cea care a determinat creşterea pieţei, dar şi majorarea veniturilor populaţiei a jucat un rol important, a apreciat Estafiev.
Pentru anul în curs, AKAR estimează o creştere de circa 20 la sută pentru piaţa publicitară rusească.
În 2003 au fost cheltuiţi în publicitatea televizată 1,21 miliarde de dolari, mai mult cu 34 la sută faţă de anul precedent, acest sector reprezentînd 46 la sută din piaţă. Piaţa afişelor publicitare a înregistrat şi ea o creştere de 33 la sută, ajungînd la 530 milioane de dolari, în timp ce publicitatea prin internet a înregistrat o spectaculoa-să creştere de 64 la sută, dar nu reprezintă decît 18 milioane de dolari. Publicitatea prin internet ar urma să se dubleze în 2004, apreciază AKAR.
Cheltuielile pentru publicitate în presă au crescut anul trecut cu 24 la sută, atingînd 745 milioane de dolari. Dar dacă cea în jurnale a crescut, cea din ziare a înregistrat un recul, sub-liniază AKAR.
Dezvoltarea pieţei ruse în domeniul agroalimentar ar urma să susţină piaţa publicitară în viitor, în timp ce alegerile prezidenţiale din martie şi Jocurile Olimpice de la Atena din acestă vară ar urma să devină vectorii de dezvoltare pentru piaţa publicitară în 2004, a subliniat Estafiev.