Şcolile particulare din România îşi oferă ajutorul pentru implementarea învăţământului online în sistemul public

C.B.
Miscellanea / 13 mai 2020

Şcolile particulare din România îşi oferă ajutorul pentru implementarea învăţământului online în sistemul public

Şcolile particulare din România invită Guvernul la dialog deschis şi la crearea unui parteneriat constructiv pentru îmbunătăţirea imediată a sistemului naţional de învăţământ, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.

Reprezentanţii şcolilor particulare au trimis o solicitare primului ministru, Ludovic Orban, cu o invitaţie de a crea un dialog real între aceste instituţii şi Guvernul României. Acum, când învăţarea online a devenit obligatorie şi pentru şcolile de stat, semnatarii acestei scrisori, reprezentanţi ai şcolilor particulare, vin cu soluţii. Concret, îşi pun la dispoziţie, în mod gratuit, resursele umane, de know-how şi de infrastructură, pentru a furniza training/consiliere în vederea implementării cât mai rapide în sistemul public a învăţământului online.

Încă de la închiderea şcolilor, multe dintre aceste instituţii au continuat predarea online, şi-au pregătit profesorii şi şi-au adaptat resursele ca să răspundă provocărilor învăţării la distanţă.

"Au trecut 40 de zile de când am fost nevoiţi să suspendăm cursurile în unităţile particulare de învăţământ. În această perioadă, reprezentanţii şcolilor împreună cu cadrele didactice au depus toate eforturile pentru a continua activitatea didactică în mediul online. Am greşit, am învăţat, am îmbunătăţit, ne-am adaptat noului context astfel încât elevii şi preşcolarii noştri să beneficieze de continuitate, de interacţiune cu profesorii şi cu colegii, să beneficieze de sprijinul nostru. Ne dorim în aceeaşi măsură ca în această perioadă autorităţile împreună cu reprezentanţii şcolilor particulare să găsească soluţii pentru a asigura continuitate segmentului privat din sistemul naţional de învăţământ preuniversitar", spune Christian Comşa, Preşedintele Asociaţiei Şcolilor Particulare.

"Este momentul cel mai potrivit pentru a arăta contribuţia şcolilor particulare la inovarea în educaţie şi la felul în care putem să ne uităm spre viitorul educaţiei din România cu speranţă. Există perioade când avem nevoie de sprijin pentru a putea deveni mai puternici împreună. Aceasta este una dintre ele: împreună pentru toţi elevii din România" spune Elena Lotrean, Lider al Grupului de lucru Educaţie al Coaliţiei pentru Dezvoltarea României.

"Încă de la începutul crizei generate de Covid-19, noi am pus la dispoziţia celorlalte şcoli toate materialele de comunicare şi planificare a învăţării de la distanţă. Acum oferim ateliere practice profesorilor care vor să înveţe concret cum să predea online, cum să îşi transforme resursele, cum să comunice cu elevii lor, etc. Alături de celelalte şcoli particulare, ne oferim experienţa şi cunoaşterea pentru a sprijini Ministerul Educaţiei în dezvoltarea programului de pregătire a profesorilor pentru învăţarea virtuală", spune Diana Segărceanu, Avenor College.

Pe 15 mai starea de urgenţă se încheie, însă şcolile din România rămân închise. Reprezentanţii şcolilor particulare solicită Guvernului să ia în considerare adoptarea de urgenţă a unor măsuri de sprijin pentru traversarea acestei perioade în care activitatea lor rămâne limitată la mediul online.

Sistemul de învăţământ particular din România cuprinde 1.100 unităţi de învăţământ - 15% din unităţile de învăţământ din România - în care studiază peste 150.000 de elevi şi în care predau peste 19.000 cadre didactice. Şcolile particulare din România au o contribuţie directă şi indirectă în economie de 3 miliarde de lei pe an.

Iniţiatorii acestui demers sunt:

Christian Comşa, Preşedintele Asociaţiei Şcolilor Particulare

Elena Lotrean, Lider al Grupului de lucru Educaţie al Coaliţiei pentru Dezvoltarea României

Cătălin Viorel Nan, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi - Învăţământ Preuniversitar (FNAP - IP)

Ruxandra Mercea, Transylvania College Cluj

Diana Segărceanu, Avenor College

Alina Cristiana Cîrjă, Liceul Româno-Finlandez Bucureşti

Cristina Catană Bucă, Şcoala Româno-Britanică Craiova

Ionica Paraschiv, Şcoala Româno-Britanică Suceava

Ornela Anghel, Şcoala Primară Jules Verne Braşov

Daniela Petre, Director Executiv al PIAROM, Patronatul Investitorilor Autohtoni din România

Oana Albu, Paradis International College

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb